خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان کمبود سردخانه کافی در استان را یکی از مشکلات باغداران دانست و گفت: بیشتر سیب استان توسط واسطه ها به صورت سردرختی خریداری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز بهاروند عصر دوشنبه در این رابطه به خبرنگاران گفت: در حال حاضر سطح زیر کشت باغات سیب در استان لرستان بیش از پنج هزار هکتار است.

وی عنوان کرد: از این میزان باغ سیب دو هزار و 100 هکتار به صورت نهال و دو هزار و 951 هکتار در قالب درختان بارور در استان وجود دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان عنوان کرد: با توجه به پیش بینی صورت گرفته در سال جاری 46 هزار و 810 تن سیب درختی از باغات استان برداشت می شود که این میزان نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش را نشان می دهد.

بهاروند به مشکلات باغداران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با توجه به کمبود در زمینه سردخانه نگهداری میوه در استان عمده سیب تولیدی در لرستان به صورت سردرختی و توسط واسطه ها خریداری و به استانهای همجوار حمل می شود.

وی با اشاره به مصرف بخشی از سیب تولیدی در داخل استان بیان داشت: محصول ضایعاتی باغات سیب استان نیز توسط برخی کارخانه ها خریداری و فرآوری می شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان یادآور شد: در حال حاضر شهرستانهای بروجرد، سلسله، دورود و خرم آباد به ترتیب بیشترین سهم در تولید سیب درختی در استان لرستان را در اختیار دارند.

بهاروند همچنین از توسعه باغات سیب در لرستان خبر داد و بیان داشت: در قالب این برنامه به دنبال توسعه باغات سیب در مناطق مستعد لرستان تا سطح هشت هزار هکتار در راستای اجرای برنامه پنج ساله بخش باغبانی کشور هستیم.