اراک - خبرگزاری مهر: مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه روح الله هدف از اردوهاي جهادي مشاركت جوانان و كادر سازي براي نظام دانست و گفت: در اردوهای جهادی تابستان امسال استان مرکزی 20 هزار نفر از اقشار مختلف شرکت کردند.

سرهنگ احمد حاتمی در گفتگو با خبرنگار مهر  انجام كار و كمك به دولت، انجام فعاليت هاي فرهنگي جوانان در مناطق محروم، آشنايي جوانان با محرومين و محروميت و كارگروهي و مسئوليت پذيري آنان را از ضرورتهاي مشاركت و حضور جوانان در اردوهاي جهادي برشمرد و اظهارداشت: اردوهای جهادی استان مرکزی در قالب اردوهای یک، سه، هفت، 10 و 14 روز به همین منظور در تابستان امسال برگزار شد.

وی يكي از محصولات اين اردوها ارائه خدمات مورد نياز به مناطق محروم با مشاركت جوانان و دانشجويان دانست و گفت: فعالیت این اردوها در بخش های عمرانی، آموزشی و بهداشتی ، بهسازی مدارس و خانه ها در مناطق محروم استان مرکزی انجام شد.

احداث 43 خانه عالم و مکان ورزشی در مناطق محروم

احمدی اضافه کرد: جوانان شرکت کننده در اردوهای جهادی، در طول تابستان امسال 43 خانه عالم، غسالخانه و مکان ورزشی در استان مرکزی احداث کردند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه روح الله اضافه کرد: همچنین در این مدت 200 اکیپ بهداشتی درمانی و 69 اکیپ جهادی جهت بهسازی،رنگ آمیزی و تعمیر میز و صندلی به 166 مدرسه مناطق محروم اعزام شدند.

وی با تاكيد بر كيفي بخشي اردوهاي جهادي برپايه اقدامات فرهنگي اظهار داشت: اردوهاي جهادي با استقبال جوانان و شور و شوق دانشجويان همراه  است که برای استقبال بیشتر باید با اطلاع رساني به موقع محقق می شود.

مسئول سازمان بسيج سازندگي سپاه روح الله مركزي در ادامه گفت:طبق فرمايشات رهبر معظم انقلاب، جوانان بايد در مسير اردوهاي جهادي راهنمايي و سازماندهي شوند و دستگاه هاي دولتي نيز امكانات و مصالح مورد نياز را تامين كنند


احمدی با اشاره به حضور دانشجویان از میان این 20 هزار نفر در اردوهای جهادی یاداور شد: از میان شرکت کنندگان در اردوهای جهادی امسال 700 نفر دانشجو بودند که از دانشگاه‌های سراسر استان در اردوهای جهادی شركت كردند.

وی برگزاری كلاس‌های آموزش قرآن و احكام، برگزاری كلاس‌های تقويتی ويژه دانش‌آموزان و برگزاری كارگاه آموزش خانواده را از جمله محورهای حوزه آموزش و ساخت غسالخانه، تعمير و بازسازی منازل محرومان، رنگ‌آميزی مدارس و ... را از جمله محورهای حوزه عمران برشمرد.

گفتنی است سال گذشته بیش از 90 هزار نفر روز در اردوهای جهادی استان شرکت کردند.