سرمربی تیم بسکتبال نوجوانان با اشاره به ناکامی این تیم از حضور در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا به دلیل متحمل شدن شکست مقابل فیلیپین، گفت: در این بازی، بازیکنانم خیلی بد بازی کردند در حالیکه من انتظار بازی به مراتب روان‌تری از آنها داشتم.

علی توفیق در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه فیلیپین از هر نظر برتر از تیم ایران بود، اظهار داشت: بازیکنان حریف نفر به نفر از ما بهتر بودند و در کل در مهارت‌های فردی یک سر و گردن بالاتر بودند.  برتری فیلیپینی‌ها در جریان بازی کاملا مشهود بود.

وی ادامه داد: این در حالی است که تجربه بازیکنان ما نسبت به حریف خیلی کمتر بود. از طرفی شیخی و سیدی که در دو بازی گذشته به دلیل مصدومیت در ترکیب تیم قرار نگرفتند برای این بازی به نسبتب آماده شدند اما همان وقفه‌ای که برای حضور در بازی با آن مواجه شدند تا حدی مشکل‌ساز شده بود.  همه اینها در حالی بود که پرتاب‌های بازیکنان فیلیپین فوق‌العاده بود. آنها به خصوص پرتاب‌های سه امتیازی خوبی زدند و در کل هر اقدامی که برای پرتاب انجام دادند، نتیجه داشت.

سرمربی تیم بسکتبال نوجوانان با تاکید بر اینکه عملکرد بازیکنان این تیم در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی آسیا مقابل فیلیپین دور از انتظار بود، تصریح کرد: بازیکنانم خیلی بد بازی کردند و نتوانستند تاکتیک‌هایی که مورد نظرمان بود را اجرا کنند. پرتاب‌های پنالتی می‌توانست به کم کردن اختلاف امتیاز کمک کند اما آنها حتی نتوانستند از این پرتاب‌ها استفاده کنند، در کل انتظار داشتم بازیکنانم عملکرد به مراتب روان‌تری در این بازی داشته باشند.

توفیق با اشاره به اینکه تیم بسکتبال نوجوانان امروز در مرحله تعیین رده‌بندی تیم‌های پنجم تا هشتم باید به مصاف بحرین برود به این پرسش مبنی بر اینکه "تیم ایران در مرحله دوم مسابقات مقابل بحرین با 20 اختلاف امتیاز متحمل شکست شد با توجه به این موضوع برای دیدار امروز و برای اینکه دوباره متحمل شکست نشوید، چه برنامه‌ای دارید"؟، پاسخ داد.

وی تاکید کرد: دیدار ایران و بحرین در مرحله دوم مسابقات را به طور کامل آنالیز کردیم و بر اساس آن نقاط ضعفی که بازیکنان داشتند را به آنان گوشزد کردیم و حتی در تمرینات صبح امروز روی این موضوعات تمرکز کامل داشتیم. در آن بازی، بازیکنان ایران ضعف‌هایی در دفاع داشتند که نباید تکرار شود. اگر بازیکنان به تمام مواردی که به آنها گوشزد کردیم توجه داشته باشند و آنها را در جریان مسابقه به کار بگیرند امیدواریم بتوانیم نتیجه بازی را به سود خود تمام کنیم.

به گزارش مهر، تیم بسکتبال نوجوانان در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی آسیا که در تهران در حال پیگیری است، روز چهارشنبه با نتیجه 52 بر 79 مقابل فیلیپین شکست خورد و از صعود به نیمه نهایی باز ماند. این تیم امروز پنجشنبه در مرحله تعیین رده‌بندی تیم‌های پنجم تا هشتم به مصاف بحرین می‌رود و در صورت پیروزی آخرین دیدار خود را روز جمعه با برنده دو تیم ژاپن و مالزی برگزار می‌کند.