آرش نور آقایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تلفیق آثار قدیمی در کنار مدرنیته و هنر جدید موجب جذب گردشگر می شود.
وی اظهار داشت: من در سفرهای خود به خارج از کشور می بینم که درکنار شهر های باستانی و یا آثار باستانی بخش هایی از هنر مدرن به کار رفته است.
نور آقایی ادامه داد: به طور مثال تابلو های نقاشی را در کلیساهای قدیمی می گذارند و کلیسا تنها یک مکان مذهبی نیست و یا یک نمونه دیگر اینکه روی یک دیوار قدیمی در شهر فیلم برای مردم نشان می دهند و با این روش مردم را آنجا جمع می کنند.
رئیس کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور با بیان اینکه تلفیق آثار قدیمی در کنار مدرنیته و هنر جدید موجب جذب گردشگر می شود، عنوان داشت: در خارج از کشور با برگزاری برنامه هایی مانند اپرا، فیلم های جشنواره ای و غیره گردشگر زیادی جذب می کنند.
نور آقایی گفت: به نظر من با تلفیق هنر قدیم در کنار هنر مدرنیته می توان کارهای مشابه در ایران برای جذب گردشگر داخلی و یا خارجی انجام داد.
حتی یک نظریه پرداز نوین در حوزه گردشگری و جهانگردی در کشور وجود ندارد
وی در مورد جایگاه گردشگری در کشورافزود: می توان گفت که در واقع در کشور جایگاهی نداریم زیرا که فکر و ایده نوینی در این زمینه نداشته و حتی یک نظریه پرداز نوین در حوزه گردشگری و جهانگردی در کشور وجود ندارد.
رئیس کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور ابراز داشت: برای پیشرفت گردشگری در کشور باید کارهای نوین در این زمینه انجام داد و نظریه پردازی های نوین استفاده کرد.