همدان – خبرگزاری مهر: رئیس کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور گفت: تلفیق آثار تاریخی قدیمی و هنر مدرن عاملی در جذب گردشگر است.

آرش نور آقایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تلفیق آثار قدیمی در کنار مدرنیته و هنر جدید موجب جذب گردشگر می شود.

وی اظهار داشت:  من در سفرهای خود به خارج از کشور می بینم که درکنار شهر های باستانی و یا آثار باستانی بخش هایی از هنر مدرن به کار رفته است.

نور آقایی ادامه داد: به طور مثال تابلو های نقاشی را در کلیساهای قدیمی می گذارند و کلیسا تنها یک مکان مذهبی نیست و یا یک نمونه دیگر اینکه روی یک دیوار قدیمی در شهر فیلم برای مردم نشان می دهند و  با این روش مردم را آنجا جمع می کنند.

رئیس کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور با بیان اینکه تلفیق آثار قدیمی در کنار مدرنیته و هنر جدید موجب جذب گردشگر می شود، عنوان داشت: در خارج از کشور با برگزاری برنامه هایی مانند اپرا، فیلم های جشنواره ای و غیره گردشگر زیادی جذب می کنند.

نور آقایی گفت: به نظر من با تلفیق هنر قدیم در کنار هنر مدرنیته می توان کارهای مشابه در ایران برای جذب گردشگر داخلی و یا خارجی انجام داد.

حتی یک نظریه پرداز نوین در حوزه گردشگری و جهانگردی در کشور وجود ندارد

وی در مورد جایگاه گردشگری در کشورافزود: می توان گفت که در واقع  در کشور جایگاهی نداریم زیرا که فکر و ایده نوینی در این زمینه نداشته و حتی یک نظریه پرداز نوین در حوزه گردشگری و جهانگردی در کشور وجود ندارد.

رئیس کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور ابراز داشت: برای پیشرفت گردشگری در کشور باید کارهای نوین در این زمینه انجام داد و نظریه پردازی های نوین استفاده کرد.