قرارداد جدید اسپانسر فدراسیون فوتبال که قرار است حامی تیم های ملی باشد بین علی کفاشیان رئیس فدراسیون و نماینده شرکت آئل خودروی ارس امضا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، توافق همکاری بین فدراسیون فوتبال و شرکت آئل خودروی ارس پیش از ظهر امروز امضا شد تا از این به بعد این شرکت خودروسازی به عنوان اسپانسر جدید تیم‌های مختلف فوتبال ایران با فدراسیون همکاری کند.

علی کفاشیان در نشست خبری پس از امضای این قرارداد در خصوص زمان این قرارداد اظهار داشت: قرارداد یک ساله است و تا پایان شهریور سال 1393 ادامه خواهد داشت.

خبرنگار دیگری این سئوال را مطرح کرد که در گذشته فدراسیون فوتبال پس از قرارداد با اسپانسرها متضرر می شد، آیا این اتفاق این بار رخ نخوهد داد؟ که خانم جاودانی مدیرعامل این شرکت خودروسازی اظهار داشت: قرار است هم حامی هم فدراسیون استقلال کامل داشته و در کارهای هم دخالت نکند. وقتی استقلال فدراسیون حفظ و حامی هم استراتژی خودش را پیش ببرد هیچ مشکلی پیش نمی آید. رویکرد ما در این قرارداد برنده- برنده است و چون سرمایه گذاری ما اهداف اجتماعی دارد سعی داریم فدراسیون متضرر نشود.

رئیس فدراسیون فوتبال هم در پاسخ به این سوال با خنده گفت: چند سال است که اسپانسر نداشتیم و بلد نیستم در مورد سوال های اسپانسری پاسخی بدهم ضمن اینکه مبلغ قرارداد را هم فعلاً نمی گویم تا همه پول را بگیریم!

وی در پاسخ به این سوال که این قرارداد مخصوص تیم ملی بزرگسالان است، اظهار داشت: این قرارداد به تمام تیم های ملی از فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی و رده های پایه آن است و این تیم ها دیگر نگرانی نداشته باشند.

در ادامه یکی از خبرنگاران در خصوص اینکه به نظر می رسد شرکت خودروسازی ارس مشکلاتی را دارد سوالی را مطرح کرد که مدیرعامل این شرکت گفت: سرمایه آنقدر هست که هزینه های فدراسیون فوتبال را تامین کنیم.

وی افزود: این شرکت در منطقه آزاد ارس با شماره 707 ثبت شده و مراحل مربوط به اخذ نمایندگی توسط وکلای بین المللی ما در حال انجام است. در زمان لازم اسناد را ارایه می‌کنیم و هیچ مشکلی هم در این خصوص وجود ندارد.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا پس از مشخص شدن اسپانسر تیم های ملی در برنامه اردوهای تدارکاتی تغییری ایجاد خواهد شد یا خیر؟، گفت: اینطور نبود که اگر حامی مالی نداشته باشیم اردوها برگزار نشود، ولی حالا دستمان بازتر است و برنامه های کادر فنی را راحت تر می توان پیاده کرد.

وی در خصوص اینکه معیارهای انتخاب شرکت ارس خودرو چه بوده است، گفت: بعد از آنکه تیم ملی به جام جهانی رفت ما پیشنهادات زیادی داشتیم ولی مبالغ آن پیشنهادها کامل و کافی نبود به همین خاطر با چند شرکت دیگر وارد مذاکره شدیم که بهترین پیشنهاد همین پیشنهاد شرکت ارس خودرو بود. قرار شد این شرکت در بعضی از زمینه های دیگر هم به فدراسیون فوتبال کمک کند.

در ادامه جلسه پرسش و پاسخ مهدی محمدنبی دبیر فدراسیون فوتبال در این باره گفت: شرکت ارس خودرو اسپانسر اصلی تیم های ملی است و طبیعی است که ما می توانیم با اسپانسرهای دیگر هم به عنوان اسپانسرهای فرعی مذاکره کنیم.

در ادامه این نشست جاودانی نماینده شرکت ارس خودرو با هماهنگی کفاشیان و تاج مبلغ قرارداد فدراسیون با این شرکت را 15 میلیارد تومان برای یکسال عنوان کرد. جاودانی در این خصوص گفت: برای استفاده از تمام ظرفیت های شرکت ما، برنامه ریزی شده است در قرارداد هم ذکر شده که شرکت ما یک اتوبوس به علاوه یک دستگاه لیموزین به فدراسیون فوتبال بدهد.

وی درباره اینکه آیا شرکت ارس خودرو مجوز لازم برای فعالیت را دارد یا خیر؟، گفت: ما مجوز فعالیت شرکتمان را گرفته ایم، شرکت ارس خودرو، شرکت غیرقانونی نیست.

نماینده شرکت ارس خودرو در خصوص تذکر صنایع خودرو مبنی بر غیرقانونی بودن فعالیت شرکت اسپانسر تیم های ملی گفت: صنایع خودرو بر اساس پیش فرض اشتباه درباره شرکت ما صحبت کرده است. استفاده از خودروهای ما در مناطق آزاد مشکلی ندارد و سعی داریم آن را به سرزمین اصلی و کل کشور توسعه دهیم.

کفاشیان در پایان جلسه پرسش و پاسخ درباره اینکه تعهد فدراسیون به این شرکت چیست؟، گفت: قرار است در تمرینات تیم، بنرهای پشت مصاحبه بازیکنان، سایت فدراسیون و هر کجا که فعالیت تیم ملی باشد تبلیغات را انجام بدهیم.