اراک - خبرگزاری مهر: مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات استان مرکزی از ورود کله قند و دستمال کاغذی تقلبی به بازار اراک خبر داد و گفت: مردم در خرید این نوع محصولات دقت کنند.

سید سعید میرنظامی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود:  فرآورده های دستمال کاغذی از نظر اندازه گیری تعداد، حجم، اندازه، لطافت، مقاومت، بو، روشني و ...و آزمون هاي ميكروبي در آزمایشگاه هاي اداره كل استاندارد استان مركزي مورد آزمون قرار مي گيرند كه در برخي از موارد، تعداد برگه هاي دستمال كاغذي موجود در بسته، با تعداد درج شده بر روي بسته ها متفاوت است.

وی با تاکید بر اینکه دستمال كاغذي هاي غير استاندارد و فله اي داراي آلودگي ميكروبي هستند ادامه داد:  لذا اين اداره كل با تولید و فروش هرگونه کالای غير استاندارد و بی کیفیت كه سلامت مردم را به خطر بياندازد و نیز واحدهاي توليدي و صنفي كه اقدام به توليد، توزيع، تمركز و فروش كالاهاي بي كيفيت و فاقد نشان استاندارد نمايد، از طريق مراجع قضايي برخورد قانونی می کند.

میرنظامی ضمن اعلام هشدار به توليدكنندگان، در صورت عدم انطباق با استاندارد گفت: این نوع تولیدکنندگان متخلف محسوب شده و با آن ها به شدت برخورد مي شود.

قند كله با نام تجارتی نام آوران تقلبي و غير استاندارد است

وی اظهارداشت: از شهروندان نیز تقاضا مي شود هنگام خرید کالا، علاوه بر توجه به نشان استاندارد، به تاريخ توليد و انقضا توجه, و از خريد دستمال كاغذي هاي فله اي و بدون نشان استاندارد جداٌ خودداري  کنند.

مدیر کل اداره استاندارد و تحقیقات استان مرکزی با بیان اینکه قند كله  با نام تجارتی نام آوران، تقلبي و غير استاندارد است تصریح کرد:  بنا به گزارش يكي از ادارات كل استاندارد استاني، محصولات این نوع نام تجاری غیراستاندارد است لذا مصرف کنندگان حتما قبل از خریداری و مصرف به نشان استاندارد که ضامن کیفیت محصول است توجه کنند.

برچسب‌ها