بجنورد - خبرگزاري مهر: مديركل حمل و نقل و پايانه هاي خراسان شمالي گفت: در نيمه نخست امسال 22 درصد از رانندگان عبوري از محورهاي اين استان مرتكب تخلفات حادثه ساز شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سعيد سبحاني صبح يكشنبه در نشست با خبرنگاران، عنوان كرد: بر اساس آمار به دست آمده از 28 دستگاه ترددشمار برخط نصب شده در محورهاي خراسان شمالي، در شش ماهه نخست امسال در مجموع 31 ميليون و 548 هزار تردد در جاده‌هاي اين استان انجام شده است.

وي با بيان اين كه از اين تعداد شانزده درصد مربوط به تردد وسايل نقليه سنگين بوده و 84 درصد نيز به وسايط نقليه سبك اختصاص داشته است، اظهار داشت: ميزان تردد وسايل نقليه سنگين در محورهاي خراسان شمالي در نيمه نخست امسال به نسبت مدت مشابه سال پيش، هفت درصد افزايش داشته است.

به گفته سبحاني متوسط سرعت حركت وسايل نقليه در محورهاي خراسان شمالي در اين مدت 78 كيلومتر بر ساعت بوده كه اين ميزان به نسبت مدت مشابه پارسال، سه درصد افزايش را نشان مي دهد.

وي به تخلفات رانندگان در جاده هاي خراسان شمالي نيز پرداخت و اضافه كرد: در نيمه نخست امسال از كل ترددهاي انجام شده در اين محورها، چهارده درصد داراي تخلف سرعت غيرمجاز، يك درصد تخلف سبقت غيرمجاز و هفت درصد نيز تخلف عدم رعايت فاصله طولي مجاز داشته اند.

اين مسئول تصريح كرد: بر اين اساس در نيمه نخست امسال 22 درصد از رانندگان عبوري از محورهاي خراسان شمالي مرتكب تخلفات حادثه ساز شدند.

به گفته وي ميزان تخلف سرعت غيرمجاز در اين مدت در استان به نسبت مدت مشابه سال گذشته 27 درصد افزايش داشته اما تخلفات سبقت غيرمجاز و عدم رعايت فاصله طولي مجاز به ترتيب 50 و 30 درصد كاهش را نشان مي دهد.

سبحاني عنوان كرد: در اين مدت پرترددترين جاده در خراسان شمالي، محور بجنورد به شيروان بوده و محور سه راهي چمن بيد به گرمه نيز كمترين تردد را داشته است.

وي افزود: البته بيشترين ميزان تردد وسايل نقليه سنگين نيز به محور سه راهي گرمه- چمن بيد اختصاص داشته است.

اين مسئول اضافه كرد: همچنين در اين مدت بيشترين سرعت متوسط خودروها در جاده هاي خراسان شمالي در محور بجنورد- شيروان، بيشترين تخلف سرعت غيرمجاز در محور سه راهي چمن بيد به گرمه و بيشترين تخلف عدم رعايت فاصله طولي مجاز نيز در محور بجنورد- آشخانه روي داده است.

وي عنوان كرد: مجموع ترددهاي انجام شده در محورهاي خراسان شمالي در شش ماهه نخست امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته دو درصد افزايش داشته است.

12 ميليون مسافر در نيمه نخست امسال وارد خراسان شمالي شدند

مديركل حمل و نقل و پايانه هاي خراسان شمالي در ادامه در مورد ميزان ورود و خروج وسايل نقليه از محورهاي اين استان در نيمه نخست سال جاري، عنوان كرد: در شش ماهه ابتدايي سال 92 در مجموع سه ميليون و 492 هزار وسيله نقليه از چهار مبدأ ورودي شامل فاروج، جنگ گلستان، اسفراين و گرمه، وارد استان خراسان شمالي شدند.

سعيد سبحاني افزود: ميزان ورود وسايل نقليه به خراسان شمالي در نيمه نخست امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته، يك درصد كاهش داشته است.

به گفته وي همچنين در اين مدت سه ميليون و 758 هزار وسيله نقليه نيز از استان خارج شده كه اين ميزان، به نسبت مدت مشابه پارسال سه درصد افزايش را نشان مي دهد.

سبحاني در زمينه ورود مسافران به خراسان شمالي نيز عنوان كرد: در نيمه نخست امسال بر اساس آمار احصا شده از دستگاه هاي ترددشمار محورهاي استان، در مجموع دوازده ميليون و 132 هزار مسافر وارد خراسان شمالي شده اند.