در پایان هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی آسیا که با برتری تیم ایران همراه شد چهار بازیکن تیم کشورمان توانستند پنج عنوان برتر این دوره از رقابتها را از آن خود کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اهدای جوایز برترین‌های مسابقات والیبال قهرمانی آسیا یکشنبه شب در سالن بن حمدان شهر دبی برگزار شد که در این مراسم چهار بازیکن از تیم کشورمان در جمع برترین‌ها قرار گرفتند و پنج عنوان را برای تیم ایران به ارمغان آوردند.

بر این اساس امیر غفور به عنوان امتیاز آورترین بازیکن انتخاب شد و نخستین ایرانی بود که جایزه ویژه خود را دریافت کرد. محمد موسوی که در لیگ جهانی عنوان بهترین مدافع را از آن خود کرده بود در این رقابتها هم برترین مدافع آسیا برگزیده شد. سعید معروف هم بهترین پاسور آسیا شد و جایزه این عنوان را کسب کرد.

بهترین لیبروی این دوره از مسابقات هم از ایران برگزیده شد. وقتی نام فرهاد ظریف از سوی گوینده سالن اعلام شد وی به سمت ولاسکو دوید و سرمربی تیم ملی را در آغوش کشید. پس از آن بار دیگر نام سعید معروف اعلام شد تا این بار عنوان ارزشمندترین بازیکن مسابقات را به دست آورد و دومین جایزه انفرادی را به دست آورد. یک بازیکن از تیم چین هم در این مراسم دو عنوان انفرادی را به خود اختصاص داد.

پس از اینکه جوایز انفرادی این دوره از مسابقات به بازیکنان برتر اهداء شد سه تیم برتر رقابتها روی سکو رفتند و جام قهرمانی این دوره از مسابقات به سعید معروف کاپیتان تیم ملی ایران اهداء شد تا جشن قهرمانی ایران در حضور بیش از سه هزار هوادار تیم کشورمان در خاک امارات برپا شود و پرچم مقدس ایران در سالن برگزاری مسابقات به اهتزاز در بیاید.

در پایان هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی آسیا تیم‌های ملی ایران، کره‌جنوبی و چین به ترتیب روی سکوی اول، دوم و سوم قرار گرفتند.