زاهدان- خبرگزاری مهر: مدير كل كتابخانه هاي عمومي سیستان و بلوچستان گفت: با افزایش تعداد و عناوین کتاب در ایستگاه های مطالعه سراسر استان آمار کتاب های موجود در این ایستگاه ها به تعداد 170 هزار و 400 جلد کتاب رسید.

اسفندیار زیدآبادی در گفتگو با مهر اظهار داشت: در دور نخست ایجاد ایستگاه های مطالعه تعداد 54 هزار جلد كتاب و در دور دوم تعداد 54 هزار و 400 جلد و همچنین در دور سوم این طرح نیز 62 هزارجلد كتاب به ايستگاه‌هاي مطالعه استان افزوده شده است.

وی افزود: طرح احداث ایستگاه‌های مطالعه در اماکن عمومی در راستای اجرای منويات مقام معظم رهبري به منظور دسترسي آسان مردم به كتاب و وارد شدن آن به سبد كالاي مصرفي مردم اجرا شده است.

زید آبادی با بیان اینکه تا کنون 3 مرحله از این طرح با ایجاد 13 ایستگاه دراستان با  موفقیت به مرحله اجرا درآمده است افزود: در مرحله چهارم و پنجم این طرح با ایجاد 6 ايستگاه جدید در شهر های زاهدان، خاش و ایرانشهر مجموع ایستگاه های مطالعه در استان به رقم 19 می رسد.

وی ادامه داد: وی گفت: از مجموع کتاب های تزریق شده به ایستگاه های مطالعه که با استقبال بسیاری از شهروندان روبرو شده است تعداد 75 هزارجلد كتاب در حال حاضر به صورت امانت نزد خوانندگان قرار دارد.