مدیرعامل فارابی در افتتاحیه معنوی جشنواره فیلم کودک از نگارش نامه‌ای با موضوع "جلوگیری از جنگ و خونریزی و ایجاد صلح جهانی" توسط بچه‌های ایرانی و انتشار آن دراینترنت برای اینکه همه بچه‌های دنیا نیز آن را امضا کنند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز افتتاحیه معنوی بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان با حضور 1500 نفر از دانش آموزان اصفهانی در گلزار شهدای این شهر برگزار شد.

احمد میر علایی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در این مراسم گفت: کودکان و نوجوانان سرمایه های اصلی کشور و دلیل اصلی برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان هستند. امروز به دیدار شهدا آمده ایم تا با کسب اجازه از حضرت رسول و شهدای انقلاب و دفاع مقدس، بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: شهدا جنگیدند به امید روزی که مردم ایران با امنیت و صلح در کنار هم زندگی کنند و ما باید قدر امنیتی که امروز در کشور شاهد آن هستیم، بدانیم. بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان را با شعار "دفاع از کودکان در جنگ" آغاز کردیم و شهر اصفهان به نمایندگی از ایران برای حمایت از کودکان درگیر و آسیب دیده از جنگ ندای صلح جهانی را به گوش جهانیان می رساند.

میرعلایی بیان کرد: امروز کودکان اصفهانی نامه ای را به نمایندگی از ایران با موضوع "جلوگیری از جنگ و خونریزی و ایجاد صلح جهانی" نوشته و با قرار دادن آن در اینترنت این فرصت را ایجاد می کنند تا تمامی بچه های دنیا به حمایت از  کودکان جنگ و ایجاد صلح آن را امضا کنند.

احمد میرعلایی دبیر بیست و هفتمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان، مجتبی شهیدی دبیر اجرایی جشنواره و محمد بیک مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان از جمله مدیران دولتی این برنامه بودند. همچنین امیرمحمد به همراه عمو پورنگ دو قطعه موسیقی با مضمون پیامبر اکرم  (ص)و امام حسین(ع) اجرا کردند.