کرج - خبرگزاری مهر: استاندار البرز با مثبت ارزیابی کردن نتایج سفر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به البرز مصوبات جلسات امروز را موجب تحولات سازنده در عرصه زیست محیطی البرز خواند.

به گزارش خبرنگار مهر، از صبح امروز دوشنبه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور اولین سفر استانی خود را به منظور بررسی وضعیت آلودگی هوا از استان البرز کلید زد.

همچنین کارگروه بررسی کاهش آلودگی هوای استان البرز صبح امروز با حضور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور و استاندار البرز در سالن جلسات استانداری برگزار شده و مصوبات شایان توجهی داشت.

در سفر یک روزه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور علاوه بر بررسی وضعیت آلودگی هوا؛ بررسی طرح چگونگی انتقال آب رودخانه کرج به تهران از طریق تونل با حضور مسئولان ملی و استانی، دیدار با پرسنل اداره کل حفاظت محیط زیست و فعالان حوزه محیط زیست در بخش غیردولتی، بازدید از مرکز کنترل و پایش محیط زیست استان، افتتاح دو ایستگاه جدید آلودگی هوای شهرستانهای ساوجبلاغ و فردیس و پایش لحظه ای صنایع جدید و همچنین بازدید از تونل انتقال آب رودخانه کرج نیز قرار داشته است که هم اکنون در حال انجام است.

حضور دکتر ابتکار در سازمان حفاظت محیط زیست را به فال نیک می گیریم

استاندار البرز در اولین کارگروه آلودگی هوا پیش از ظهر دوشنبه در استانداری البرز  ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و پیوند مبارک و آسمانی حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت علی (ع) از این روز به عنوان روزی بزرگ برای مسلمانان جهان یاد کرد و گفت: به میمنت این روز بزرگ هیچ طلاقی در کشور ثبت نمی شود.

 سید طاهر طاهری در ادامه سخنان خود انتصاب دکتر معصومه ابتکار به عنوان رئیس حفاظت سازمان محیط زیست را فرصتی مغتنم برای کشور خواند و اظهار داشت: حضور دکتر ابتکار را در سازمان حفاظت محیط زیست کشور به دلیل توانمندی بالای وی در این حوزه به فال نیک می گیریم.

وی افزود: کوتاه نیامدن وی از مواضع زیست محیطی و همچنین عملکرد بسیار قوی و مثبت وی در این حوزه در دوران مدیریت قبلی باعث شده از وی به عنوان ظرفیتی بسیار مهم و تاثیرگذار در حوزه محیط زیست کشور یاد شود.

نماینده عالی دولت در استان البرز اظهار امیدواری کرد: در سایه تلاش و همکاری مسئولان این حوزه شاهد تحولات چشمگیری در حفظ محیط زیست کشور باشیم.

گفتنی است این جلسه هم اکنون در سالن جلسات استانداری البرز در حال برگزاری است.