یک نشریه آلمانی با تاکید بر اینکه ارتش نمی تواند اعتراضات اخوانی ها را متوقف کند، از شکاف بی سابقه در این کشور خبر داده و نوشت که حاکمان جدید مصر اراده واقعی برای توافق و تنش زایی ندارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه "دی سایت" در تحلیلی به بررسی شرایط و تحولات اخیر مصر پرداخته و نوشت: با وجود همه سرکوبگریها در مصر، ارتش نمی تواند اعتراضات اخوان المسلمین را متوقف کند. دو دستگی و شکاف در مصر روز به روز عمیق تر می شود.

در ادامه آمده است: بار دیگر از مصر تصاویر تکان دهنده ای مخابره می شود؛ از جمله شلیکهای خیابانی، گاز اشک آور علیه معترضان و اجساد فراوان. این سرزمین حاشیه رود نیل با وجود اینکه دستگاههای امنیتی آن در سه ماه گذشته و از زمان برکناری محمد مرسی از هر ابزاری برای سرکوب اعتراضات استفاده کردند، اما به سادگی روی آرامش را نمی بیند.

این نشریه آلمانی در ادامه نوشت: تمام رهبران اخوان المسلمین پشت میله های زندان رفته اند و رئیس جمهوری سابق مصر، "محمد مرسی" گویا در زمین فرو رفته است. چندین هزار معترض طرفدار اخوانی ها در زندانها عذاب می کشند و هزاران نفر آنها تا به حال مورد اصابت گلوله نیروهای پلیس و ارتش قرار گرفته اند. این در حالی است که رهبری جدید در مصر هنوز اوضاع را تحت کنترل در نیاورده است.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب به وضعیت بد گردشگری در این کشور اشاره کرده و نوشت در بسیاری از شرکت ها بحث های تلخی در بین کارمندان صورت گرفته و آنها از محیط و کیفیت کار خود به شکل محسوسی رنج می برند.

این نشریه آلمانی در بخش دیگری از این مطلب از شکاف عمیق در جامعه مصری و وضعیت آشفته اقتصادی سخن گفته و نوشت: هرگز در تاریخچه اخیر مصر تا این حد شکاف، دودستگی و بن بست در این کشور وجود نداشته است.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است که طرفداران حاکمیت جدید مصر وطن خود را به عنوان الگوی جهانی در مبارزه با تروریسم ارزیابی کرده و از گسترش نژادپرستی و نفرت از بیگانگان کورکورانه در بین آنها نوشته شده و آمده است  که در فرهنگ قدرتی مصر اراده واقعی برای توافق و شایستگی برای تنش زایی وجود ندارد. به این ترتیب هیچ پایانی برای تصاویر تکان دهنده در این کشور ارزیابی نمی شود.