یک کارشناس آلمانی در گفتگویی درباره خطر بزرگ بازگشت مجدد بحران یورو در سایه بن بست بودجه ای در آمریکا که نتیجه توافق نکردن جمهوریخواهان و دموکراتها بر سر این مسئله است هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روزنامه اتریشی "دی پرسه"، "توماس اشترایبهار" رئیس انستیتو اقتصادی جهانی هامبورگ (HWWI)  در گفتگو با نشریه "دی ولت" درباره عواقب فاجعه بار بحران بودجه آمریکا، بر اقتصاد جهانی و بحران یورو هشدار داده و اظهار داشت که انتظار دارد به دلیل عدم توافق دموکراتها و جمهوریخواهان بر سر افزایش سقف بدهی ها، دولت اوباما از مرز بدهی های این کشور عبور کند و این مسئله عواقب فاجعه باری برای اقتصاد جهانی خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از این گفتگو خاطر نشان کرد که به این ترتیب تمام تلاشهای کشورهای جنوبی اتحادیه اروپا برای صرفه جویی بی نتیجه مانده و این خطر و تهدید وجود دارد که (در سایه بحران بودجه آمریکا) بحران یورو دوباره برگردد.

دموکراتها و جمهوریخواهان آمریکایی اواخر هفته گذشته فرسنگها از یک توافق بر سر بودجه فاصله گرفتند. رئیس جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکا اظهار داشته است که طرح افزایش سقف بدهی های این کشور در دستور کار قرار نخواهد گرفت تا زمانی که گفتگوهای جدی درباره دلایل بدهی های روزافزون آمریکا انجام نگیرد.

این در حالی است که دموکراتها این رفتار جمهوریخواهان که به ناتوانی دولت در پرداخت بدهی هایش منجر می شود غیر مسئولانه خوانده اند.