فرنگي كار وزن 96 كيلوگرم تيم كشتي ايران در رقابتهاي جهاني 2013 مجارستان كه به رغم شايستگي در يك قدمي كسب مدال ناكام ماند،‌ اظهار داشت: حوزه مديريت تيم هاي ملي و كادر فني پيش از رقابتهاي جهاني به خوبي بحران بوجود آمده در اردوي فرنگي كاران را مهار كردند.

مهدي علياري در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بيان اين مطلب تصريح كرد: به واقع يكي از فرنگي كاراني بودم كه بايد از رقابتهاي جهاني مجارستان با مدال به ايران باز مي گشتم اما بدشانسي و كم تجربگي باعث شد در آستانه كسب مدال ناكام بمانم.

وي ادامه داد: بر خلاف نظر برخي دوستان و كارشناسان كه معتقدند من در ديدار رده بندي اسير حريف مجار و امتياز ميزباني او شدم بايد گفت كه بدشانسي من در همان كشتي اول مقابل حريف ارمنستاني بود. متاسفانه در حالي كه مي توانستم اين كشتي را با پيروزي تمام كنم، در يك لحظه داور به اشتباه مرا به دليل استفاده از پا جريمه كرد و به حريف امتياز داد. اين در حالي بود كه در يك آن كشتي من و حريف به هم گره خورد وداور در اين بين به من اخطار پا اندازي داد.

ملي پوش وزن 96 كيلوگرم تيم ايران افزود: من تا پيش از رقابتهاي جهاني ميدان چندان زيادي نديده بودم و مطمئنا اگر مي توانستم در چندين تورنمنت بين المللي تداركاتي حضور يابم،‌ تجربيات بيشتري براي مدال آوري داشتم. هرچند كه بدشانسي و اشتباه داوري هم اجازه نداد به حق خودم برسم.

فرنگي كار آينده دار تيم ملي خاطر نشان كرد: مطمئن باشيد در آينده شاهد حضور موفق و افتخارآفرين من در رقابتهاي معتبر بين المللي خواهيد بود، چراكه هم به بهترين شكل از تجربيات تلخ رقابتهاي جهاني مجارستان درس گرفته ام و هم تمريناتم را چند برابر خواهم كرد،‌چراكه رقابتهاي جهاني يك مدال به من بدهكار است.

علياري در خاتمه به برخي اظهارات اخير اشاره كرد و گفت: خوشبختانه حوزه مديريت تيم هاي ملي به خوبي بر جريانات كشتي آزاد و فرنگي اشراف دارد و مي توان اميدوار بود وضعيت كنوني با درايت و برنامه ريزي اين حوزه و همچنين اعضاي كادر فني بهبود يابد. در اين رابطه مي توان اتفاقات قبل از رقابتهاي جهاني را مثال زد كه مي توانست به يك رخداد تاسف آور تبديل شود و اعتراض فرنگي كاران به ايجاد مشكل در اعزام تبديل شود كه خوشبختانه مديريت تيم هاي ملي وارد ماجرا شد و همه چيز را ختم به خير كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدي علياري در حالي از كسب مدال در رقابتهاي جهاني 2013 مجارستان محروم ماند كه به عقيده بسياري از كارشناسان و اهالي كشتي يكي از فرنگي كاران پر اميد ايران بود.