بندرعباس - خبرگزاری مهر: مجمع نمایندگان هرمزگان طی صدور بیانیه ای از مردم هرمزگان خواست با کنترل احساسات پاک خود و با رعایت خویشتن داری، اجازه سوء استفاده برخی از فرصت طلبان و معاندان نظام اسلامی و بهره گیری از این عواطف پاک و الهی را ندهند.

به گزارش خبرنگار مهر، در دفتر مجمع نمایندگان هرمزگان طی بیانیه ای خواستار حفظ آرامش و رعایت قانون از سوی مردم خونگرم هرمزگان در تمامی شهرها را داشتند همچنین پیگیری قانونی تا احقاق حقوق مردم هرمزگان را از وظایف خود عنوان کردند در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم شریف، دریادل و ولایتمدار استان هرمزگان

نگرانی ها و دغدغه مندی شما عزیزان نسبت به مصوبه هیات دولت مبنی بر جداسازی بخش هایی از شهرستان پارسیان در غرب هرمزگان و الحاق آن به استان فارس، که در دولت دهم تصویب و در این دولت ( دولت یازدهم) ابلاغ شد را طی روزهای اخیر با پیگیری هر چه تمام تر به مدیران عالی نظام منتقل شد.

بر این اساس و با توجه به اهمیت موضوع، مسئله در سطوح مختلف پیگیری و آنچه تاکنون حاصل شد را از طریق رسانه ها به اطلاع رساندیم.

عصر روز گذشته و با به نتیجه رسیدن پیگیری های گسترده نماینده محترم ولی فقیه در استان و نمایندگان شما در مجلس شورای اسلامی اجرای این مصوبه از سوی مسئولان ارشد نظام متوقف گردید.

لذا ضمن تشکر و سپاس از حساسیت بجا و منطقی شما مردم عزیز که نشان از شور سرشار از شعور و برگرفته از حس عشق به میهن و پاسداری از نظام اسلامی و دستاوردهای آن و همین طور پاسداری از هویت خلیج فارس در کرانه سواحل جنوبی کشورمان بوده است و ضمن تقدیر از رئیس محترم جمهور، رئیس محترم مجلس شورای اسلامی، نماینده محترم ولی فقیه در استان،  نائب رئیس محترم مجلس، وزیر محترم کشور و بویژه دبیر محترم شورای عالی امنیت ملی که در این مدت با قاطعیت و دلسوزی هر چه تمام در این زمینه تلاش های خود را به کار بستند، اعلام می داریم که تا احقاق حقوق مردم استان پیگیری های خود را هوشمندانه و با تدبیر و منطبق با قانون ادامه داده و مانع از تضییع حقوق مردم هرمزگان شویم.

در پایان بار دیگر احساسات پاک مردم هرمزگان را ارج نهاده و تقاضا داریم مردم عزیز هرمزگان در تک تک شهرها با کنترل احساسات پاک خود و با رعایت خویشتن داری، اجازه سو استفاده برخی از فرصت طلبان و معاندان نظام اسلامی و بهره گیری از این عواطف پاک و الهی را نداده و با حفظ آرامش و متانت و نجابت خود که از ویژگی های بارز مردمان دیار است طی روزهای پیش رو از هرگونه تجمع و اقدام غیرقانونی بپرهیزید.

بدیهی است که نمایندگان شما در خانه ملت از همه ظرفیت های قانونی خود برای دفاع از یکپارچگی هرمزگان عزیز استفاده خواهند کرد و شما را در جریان آخرین پیگیری ها قرار خواهند داد.

مجمع نمایندگان استان هرمزگان

به گزارش خبرنگار مهر، جمعی از مردم هرمزگان در اعتراض به الحاق چند روستا از شهرستان پارسیان به استان فارس عصر سه شنبه در مقابل ساختمان استانداری جدید هرمزگان تجمع و خواستار لغو این مصوبه از سوی دولت شدند.

تجمع کنندگان در پایان با امضا بیانیه ای از رئیس جمهور، رئیس مجلس و شورای عالی امنیت خواستار لغو مصوبه الحاق شدند.