مدیر فنی تیم فوتبال زیر 18 سال (جوانان) ایران با اشاره استان کرمان توانایی پخش زنده بازی‌های مقدماتی قهرمانی جوانان آسیا را دارد، گفت: دلیل کم لطفی‌ صداوسیما برای پخش نکردن بازی ایران و تاجیکستان را نمی‌دانم. این بازیکنان آینده سازان فوتبال ایران هستند و به توجه نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی دوستی‌مهر مدیر فنی تیم فوتبال زیر 18 سال (جوانان) ایران درباره بازی این تیم برابر تاجیکستان ضمن بیان مطلب فوق گفت: بازی اول هر تورنمنت مسابقه سختی است و این یک قاعده کلی است. البته تیم جوانان، تاجیکستان را دست کم نگرفته بود چرا که کادرفنی بازیکنان را در جریان پیشرفت فوتبال این کشور قرار داده بودند.

وی اضافه کرد: به هر جهت تاجیکستان از کشورهای جدا شده از شوروی سابق است و همانطور که می‌دانید شوروی سابق دروازه‌بانان بسیار خوبی داشت و روز سه‌شنبه هم دروازه‌بان تیم تاجیکستان فوق‌العاده عمل کرد و چندین و چند توپ را از روی خط برگرداند. دروازه بان ایران هم خیلی خوب بود و در یک صحنه تک به تک اجازه نداد تا تاجیکستان به گل برسد.

مدیر فنی تیم فوتبال زیر 18 سال (جوانان) ایران با اشاره به اینکه بازیکنان این تیم روی حرکات تاکتیکی از کناره و میانه زمین به گل رسیدند، یادآور شد: تاجیکستان یک بازنده سربلند بود و مطمئنا عربستان در بازی پنجشنبه مقابل این تیم کار راحتی نخواهد داشت. یادم می‌آید حدود 15 سال پیش که بازی‌‎های مرحله مقدماتی نوجوانان آسیا در تهران و در زمین شماره دو شیرودی برگزار می‌شد، تیم نوجوانان به سختی توانسته بود یک بر  صفر تیم تاجیکستان را شکست دهد و این نشان می‌دهد فوتبال پایه تاجیکستان همیشه حریفی سرسخت بوده است.

وی با بیان اینکه همه تیم‌های گروهی که ایران در آن قرار گرفته‌، خوب هستند، تاکید کرد: مطمئنا تیم جوانان بازی به بازی بهتر شده و در بازی مقابل لبنان نمایش بهتری از این تیم را خواهید دید. ضمن اینکه جوانان ایرانی هم نباید لبنان را دست کم بگیرند.

دوستی‌مهر با اشاره به اینکه عربستان که همیشه مدعی بوده و بازی ایران و عربستان مطمئنا بازی آسانی نخواهد بود، خاطرنشان کرد: امروز تمرین ریکاوری شادابی داشتیم و با حضور سردار آزمون در اردوی تیم  جوانان، می‌توانیم بگوییم تیم جوانان همه ابزارهای لازم برای صعود از گروهش را دارد.

وی در مورد پخش نشدن بازی ایران و تاجیکستان هم اظهار داشت: نمی‌دانم در این باره چه بگویم. سال گذشته بازی‌های مرحله گروهی رقابتهای قهرمانی نوجوانان آسیا که در تهران برگزار شد هم پخش نشد. ما در آن شرایط توانستیم به جام جهانی هم صعود کنیم. تازه بازی مقابل استرالیا از شبکه ورزش پخش شد که تازه تاسیس شده بود. به هر جهت تیم‌های پایه هم دوست دارند که به آنها توجه شود. حداقل خانواده‌ها و آشنایان بازیکنان دوست دارند بازی تیم جوانان را از طریق گیرنده‌هایشان ببینند.

مدیر فنی تیم فوتبال زیر 18 سال (جوانان) ایران با اشاره به اینکه بارها بازی‌های استقلال و پرسپولیس مقابل مس  از کرمان پخش زنده شده و حتی این شهر 2-3 فصل پیش میزبان رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا بوده است، در پایان گفت: توانایی پخش زنده بازی وجود دارد اما نمی‌دانم چرا بازی‌های تیم جوانان ایران را پخش نمی‌کنند. من می‌دانم فدراسیون فوتبال با رسانه ملی مکاتبه هم کرده اما دلیل کم لطفی‌ها را نمی‌دانم. این بازیکنان آینده سازان فوتبال ایران هستند و به توجه نیاز دارند.