خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان گفت: در جریان آتش سوزی رخ داده طی امروز 10 هکتار از جنگلها و مراتع منطقه سفید کوه دچار خسارت شد.

محمد حسین بازگیر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ظهر امروز چهارشنبه منطقه سفید کوه خرم آباد دچار آتش سوزی شد که این حریق تا چهار ساعت ادامه داشت.

وی ادامه داد: هنوز کار مساحی دقیق منطقه خسارت دیده بر اثر آتش سوزی انجام نشده ولی برآورد اولیه حکایت از خسارت آتش سوزی به 10 هکتار از جنگلها و مراتع منطقه دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان با بیان اینکه کار اطفاء حریق با اعزام بالگرد هلال احمر و هلی برد نیروها به منطقه به سرعت انجام شد، بیان داشت: برای مهار آتش سوزی علاوه بر نیروهای محیط زیست و منابع طبیعی برخی از اعضای تشکلهای زیست محیطی و کوهنوردان نیز مشارکت داشتند.

بازگیر با بیان اینکه علت دقیق حادثه رخ داده در سفید کوه هنوز مشخص نیست، افزود: اما به نظر می رسد عامل انسانی و سهل انگاری طبیعت گردان علت این آتش سوزی بوده باشد ولی هنوز کسی در این رابطه شناسایی نشده است.

وی با بیان اینکه این آتش سوزی در ارتفاعات دو هزار متری سفید کوه خرم آباد رخ داد، یادآور شد: خوشبختانه محل آتش سوزی خارج از منطقه حفاظت شده بوده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان ادامه داد: این روزها برخی از مردم که برای چیدن گلابی وحشی و زالزاک به منطقه می روند متاسفانه در خاموش کردن آتشی که ایجاد می کنند سهل انگاری کرده و همین امر باعث ایجاد آتش سوزی گسترده در سطح جنگلها و مراتع می شود.