محوطه باز کاخ ملت میزبان برنامه هنر گشت تهران بود که جمعی از سفرا را گردهم آورده بود تا آثار هنری جوانان هنرمند ایران را بخرند و راه صعود آنها را باز کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، شب گذشته چهارشنبه 17 مهرماه، مراسم افتتاحیه جشنواره هنرگشت تهران (Tehran ArtWalk) در محوطه باز کاخ ملت مجموعه سعدآباد برگزار شد که بجز سالار عقیلی و محمد فرنود کسی در این مراسم حضور نداشت.

در ابتدای این مراسم علی حسینی، برگزار کننده ارشد این برنامه گفت: برنامه هنر گشت تهران یک حرکت نوین در جهت فراهم کردن فضایی مناسب برای معرفی هنرمندان بااستعداد به دنیای هنر است. رسالت اصلی این رویداد کشف و معرفی استعدادهای هنری ناب و جوان ایرانی است.

 وی افزود: هنرگشت تهران در قالب یک رویداد هنری و یک قدم پیش‌تر از کانال‌های موجود دنیای هنر ایران شامل گالری‌ها، موزه‌ها و مجموعه‌داران هنری، سعی بر پدید آوردن فضایی برای معرفی هنرمندان جوان به دنیای هنر دارد.

حسینی در پایان گفت: برای نخستین بار هنرگشت تهران در تاریخ 17 الی 19 مهرماه در فضای باز مجموعه کاخ سعدآباد و به اهتمام انجمن دوستی ایران و هلند و انجمن دوستی ایران و فرانسه برگزار خواهد شد.

در ادامه این برنامه سهراب فتوحی، مدیر انجمن دوستی ایران و فرانسه به مشارکت انجمن‌های دوستی ایران و فرانسه و هلند اشاره کرد و گفت: هدف اصلی ما در کنار فعالان هنری و فرهنگی کشور بودن است و نیز فراهم ساختن فضایی برای ورود هنرمندان جوان ما به دنیای هنر خارج از ایران و وارد کردن آنها به چرخه بسته هنر است.

وی افزود: ما در این برنامه از سه حوزه هنرهای تجسمی یعنی نقاشی، مجسمه و عکس استفاده کرده‌ایم تا جوانان این سه حوزه را به جامعه معرفی کنیم.

فتوحی خاطرنشان کرد: امیدورام اینگونه فعالیت‌ها ادامه داشته باشد که تداوم این برنامه‌ها می‌تواند به پیشبرد هنر کشور کمک کند.

مدیر انجمن دوستی ایران و فرانسه در پایان سخنان خود گفت: هنرگشت تهران با کمک و برخورداری از تجارب و یاری دو موسسه برجسته آکادمیک هنری ایران یعنی دانشگاه هنر تهران و موسسه ماه مهر برگزار می‌شود.

حسین حسنی سخنران پایانی این مراسم بود که صحبت‌های خود را با اظهار ارادت به کنسول و دبیر سفارت هلند در ایران و نیز سفیر ایتالیا و فرانسه و اسپانیا که در مراسم بودند آغاز و با اظهار تشکر از برگزارکنندگان این جریان هنری به پایان برد.

وی همچنین این برنامه را حاصل تلاشی چندماهه دانست که اکنون به ثمر نشسته است تا فتح بابی بشود برای اینکه هنرمندان جوان ایرانی به دنیای هنر معرفی شوند.

قسمت بعدی برنامه به نمایش در آمدن 150 اثر منتخب معرفی شده در سه رشته نقاشی، مجسمه‌سازی و عکاسی بودکه بنا بر ادعای برگزارکنندگان این برنامه با نظر هیات داورانی که حتی معرفی نیز نشدند، بود.