بجنورد- خبرگزاري مهر: مديركل راه و شهرسازي خراسان شمالي گفت: فاز نخست بيمارستان 218 تختخوابي شيروان هم اكنون 70 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

علي اصغر بديعي مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان كرد: در سفر مقام معظم رهبري به خراسان شمالي به منظور تكميل بيمارستان 218 تختخوابي شيروان كه ساخت آن از سال 89 آغاز شده بود؛ مبلغ 270 ميليارد ريال طي سال هاي 91 تا 94 اختصاص يافت.

به گفته وي بر اساس اين مصوبه قرار بود در سال 91 مبلغ 30 ميليارد ريال از اين اعتبار از رديف منابع سفر رهبري به استان تخصيص يابد كه از اين ميزان تاكنون هجده ميليارد ريال جذب شده است.

بديعي مقدم عنوان كرد: با تخصيص اين اعتبار فاز نخست سال اين بيمارستان 70 درصد پيشرفت فيزيكي كرده به گونه اي كه هم اكنون اسكلت بتني بيمارستان اجرا شده است.

وي اظهار داشت: در صورتي كه در سال جاري 30 ميليارد ريال اعتبار به اين پروژه تخصيص يابد؛ فاز نخست آن تا پايان امسال به بهره برداري خواهد رسيد.

به گفته اين مسئول مناقصه مرحله دوم احداث فاز نخست اين بيمارستان نيز هم اكنون در دست اجرا بوده و قرار است به زودي به اجرا درآيد.

وي اضافه كرد: در مرحله اول اين طرح به منظور اجراي اسكلت و بتن بيمارستان قراردادي به ارزش 50 ميليارد ريال منعقد شد اما قرارداد ساخت مابقي پروژه هنوز منعقد نشده است.

بديعي مقدم در ادامه با يادآوري اين كه در سفر رهبر معظم انقلاب اسلامي به خراسان شمالي در مهر ماه سال گذشته 270 ميليارد ريال براي تكميل بيمارستان 218 تختخوابي شيروان مصوب شد، اظهار داشت: از اين اعتبار بر اساس برنامه 100 ميليارد ريال از رديف سفر مقام معظم رهبري مي بايد.

به گفته وي از اين مبلغ نيز مي بايد 30 ميليارد ريال در سال 91 اختصاص مي يافت و مابقي آن معادل 30 ميليارد ريال در سال 92 و 40 ميليارد هم در سال 93 تخصيص پيدا كند.

اين مسئول عنوان كرد: همچنين مبلغ 170 ميليارد ريال نيز از محل منابع وزارت راه و شهرسازي در سفر رهبري به استان براي تكميل اين بيمارستان تصويب شد كه از اين مبلغ 50 ميليارد ريال بايد در سال 92، 50ميليارد ريال در سال 93 و 70 ميليارد ريال نيز در سال 94 تخصيص شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ساخت بيمارستان 200 تختخوابي شيروان كه بعدا به 218 تختخواب ارتقا يافت، از سال 89 و در زمان استانداري محمدحسين جهانبخش در خراسان شمالي با اعتبار اوليه 300 ميليارد ريال آغاز شد و قرار بود اين بيمارستان در سال 92 به بهره برداري برسد.

با اين وجود پس از گذشت سه سال، در مهر ماه سال 91 و همزمان با سفر رهبري به خراسان شمالي در حالي كه تنها هفت ميليارد ريال از اعتبار اوليه بيمارستان پرداخت شده و پيمانكار پروژه هم حدود 27 ميليارد ريال هزينه كرده بود؛ اين بيمارستان تنها حدود 20 درصد پيشرفت فيزيكي داشت.

از مهر ماه سال گذشته تاكنون با اختصاص اعتبارات مصوب سفر رهبري روند احداث اين مركز درماني بهبود يافته و اميدها براي تكميل آن تا سال 94 بيشتر شده است.

شهرستان شيروان با 165 هزار نفر جمعيت در حال حاضر تنها داراي يك بيمارستان، «بيمارستان امام خميني(ره)» است.