نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مذاکره با آمریکا با قدرت متکی به رهبری، ملت و چارچوب حفظ اقتدار ملی وارد گفتگو می شویم اما اقتدار خود را در این مذاکره جستجو نمی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر در قزوین، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد در خطبه های این هفته نماز جمعه که در مسجدالنبی برگزار شد، اظهار داشت: حکومت و دولتی دارای اقتدار واقعی است که متکی به ساختار درونی نظام باشد و وابسته به قدرتهای خارجی نباشد.

وی افزود: اگر ما هم بخواهیم به نظام مقتدری تبدیل شویم باید قدرت درون زا داشته باشیم و بر خود اتکا کنیم.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: امروز رئیس جمهور آمریکا با تکیه بر قدرت نظامی یک رجل مقتدر تلقی می شود و اگر این وابستگی به سلاح را از وی بگیریم ضعیف ترین انسان خواهد شد و قدرتش نمادین خواهد شد.

وی بیان کرد: انسان مقتدر کسی است که از درون خود به کمال می رسد و در خصوص نظام های سیاسی هم باید دید قدرت آنها ناشی از چیست.

قدرت وابسته به خارج بی دوام است

وی با مقایسه قدرت پوشالی رژیم شاه افزود: رژیم شاه شاید در نگاه عامه در مقطعی دارای قدرت بود اما در نگاه کلان نظامی ضعیف و آسیب پذیر بود. چون قدرتش برگرفته از آمریکا( از درون نبود) و بر سرنیزه آمریکائیها استوار بود و نمی توانست حتی یک درجه دار متخلف خارجی را در داخل محاکمه کند و به همین دلیل به دستور آمریکا از ایران خارج شد زیرا دیگر نمی توانست منافع غربی ها را در داخل تامین کند.

ابوترابی فرد یادآورشد: شاه فانتوم و ارتش قوی داشت اما ضعیف بود و حتی رضاخان با دستور آمریکا ایران را در ذلت ترک کرد و این واقعیتها نشان می دهد که قدرت متکی به خارج ضعیف است و دوام ندارد.

وی بیان کرد: نظام سیاسی مقتدر آن است که عوامل درون زای قدرت را در اختیار داشته باشد که یکی از عوامل ملتها هستند.

امام جمعه موقت قزوین گفت: اگر مردم در کنار یک نظام سیاسی حضور داشته باشند موجب اقتدار آن می شوند و مشارکت 73 درصدی مردم در انتخابات اخیر آنچنان اقتداری به کشور داد که آمریکا را وادار به تسلیم در برابر نظام کرده است.

رهبری و حضور حداکثری مردم مهمترین عامل اقتدار نظام اسلامی

ابوترابی فرد افزود: رهبران صالح موجب اقتدار هر کشور می شوند و خدا را شاکریم که رهبری عالم، با تقوی، بصیر و هوشمند که با صلاحیت ترین رهبر جهان است نصیب ملت ایران شده که اقتدار ما را دو چندان کرده است.

وی گفت: امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی از نظر دینی، حقوقی، مدیریت و بصیرت نمونه های ارزشمند تاریخ هستند که شاگردان آنها چون شهید رجایی و شهید بابایی ها با قرار گرفتن در مدیریتهای کشور توانستند به اقتدار ما کمک کنند و جایگاه ارزشمندی برای ما کسب کنند.

علم و دانش عامل اقتدار نظام اسلامی

امام جمعه موقت قزوین داشتن علم و دانش و فنآوری نوین را از دیگر عوامل کسب قدرت در جهان کنونی دانست و تصریح کرد: یکی از عوامل رسیدن به قدرت در نظام های سیاسی داشتن علم ودانش است زیرا امروز دنیا بر بال دانش نشسته و حرکت می کند و ملتی که به دانش نوین دست نیابد ضعیف می شود و اگر نیازمند دانش دیگران باشیم نمی توانیم قدرتمند شویم.

حجت الاسلام ابوترابی فرد اظهارداشت: دیروز فانتوم داشتیم اما چون وابسته بودیم قدرتمند محسوب نمی شدیم اما امروز در سایه دستیابی به دانش، قدرت موشکی برتر جهان هستیم و مقتدریم.

وی گفت: ایران اسلامی باید در تولید علم و دانش و تبدیل آن به فنآوری سرآمد جهان باشد که خوشبختانه در دهه اخیر توانسته ایم با دستیابی به فنآوری ساخت موشک بالستیک، سوخت جامد، بیو و نانو در علم و فنآوری قدرتمند شویم.

خطیب جمعه قزوین یادآورشد: رهبر معظم انقلاب اسلامی مدیریت تولید علم و تبدیل آن به دانش و فنآوری را در دست دارند و بر آن تاکید می کنند و امیدواریم با پیمودن این مسیر به قدرت بزرگ منطقه تبدیل شویم.

ایران را به مرجع علم جهان تبدیل می کنیم

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خطبه های نماز جمعه تاکید کرد: در آینده نزدیک ایران را به مرجع علمی جهان تبدیل خواهیم کرد تا همگان برای کسب دانش به ایران مراجعه کند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد اظهارداشت: امروز در قدرت دفاعی، نظامی، سیاسی سرآمد هستیم و با برخورداری از بالاترین سطح امنیت در مقایسه با دیگر کشورها بخوبی می درخشیم اما لازم است قدرت اقتصادی خود را هم تقویت کنیم.

وی گفت: وابستگی به نفت قدرت اقتصادی نمی آورد زیرا اگر اینگونه بود باید عربستان با تولید هشت میلیون بشکه نفت قدرتمندترین کشور منطقه می شد که اینگونه نیست اما ما باید نفت خود را به فرآورده و کالا تبدیل کنیم و با فروش 10 برابر قیمت نفت به اقتصاد خود سرو سامان دهیم.

امام جمعه موقت قزوین یادآورشد: باید به یک کشور تولیدکننده بزرگ کالا و خدمات تبدیل شویم تا هم خود مصرف کنیم و هم قدرت صادرات داشته باشیم و از محل درآمدهای آن به اقتصاد کشور رونق دهیم.

با مذاکره قدرتمند نمی شویم/ با قدرت مذاکره می کنیم

ابوترابی فرد در خصوص مذاکره با آمریکا گفت: اگر فکر کنیم با مذاکره با آمریکا می توانیم قدرتمند شویم اشتباه است زیرا اگر این موضوع درست بود امروز باید عربستان و مصر قویترین قدرتهای اقتصادی بودند لذا ما با قدرت مذاکره خواهیم کرد اما قدرت خود را از مذاکره با آمریکا بدست نخواهیم آورد بلکه اقتدار ایران اسلامی وابسته و متکی به رهبری، ملت و علم و دانش خواهد بود.

وی صبر و استقامت ملت را نیز پشتوانه نظام دانست و افزود: ملت ایران به دلیل تحریم ها و فشارهای بین المللی تورم 40 درصدی را تجربه کرد و پشت سر گذاشت و زندگی سختی را گذراند و امروز هم باید کالاها را سه برابر قیمت بخرد در حالی که درآمدش تفاوتی نکرده اما از فراز ونشیب ها عبور کرده و به اقتداری رسیده که اگربتوانیم حماسه اقتصادی را هم خلق کنیم به اقتدار لازم دست خواهیم یافت.

ابوترابی فرد در پایان گفت: در مذاکره با آمریکا از موضع قدرت وارد خواهیم شد ودر چارچوب اراده ملت ایران و خط قرمزی که رهبری تعیین کرده اند حرکت خواهیم کرد و با حفظ منافع ملی و اقتدار نظام از مسیر اصلی خارج نخواهیم شد.