بروجرد - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان از هنر تئاتر به عنوان یکی از تاثیرگذارترین هنرها یاد کرد و گفت: تئاتر می تواند به عنوان بستری برای ترویج مضامین والای دینی و ملی ایفای نقش کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سجاد معین ظهر جمعه در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر لرستان اظهار داشت: هدف از برگزاری این گونه جشنواره ها شناسایی و کشف استعدادهای جوان در این حوزه است.

وی تصریح کرد: در این راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادهای مرتبط به گونه برنامه ریزی و تلاش کنند که استعدادهای شناسایی شده در این حوزه به شکوفایی برسند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با اشاره به اینکه تئاتر یکی از تاثیرگذارترین هنرها محسوب می شود، افزود: در تئاتر می توان مضامین بلند و والای دینی و ملی و اندیشه های اسلامی را به تصویر کشید.

معین با تاکید بر نقش هنرمندان در توسعه فرهنگ دینی در جامعه و تقویت ارزشها ناب اسلامی بیان داشت: می توان فضای جامعه را با ارائه آثار نمایشی فاخر تغییر داد و در مسیر تقویت معنویت در جامعه حرکت کرد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه فعالیتهای فرهنگی و هنری زمانبر هستند، یادآور شد: نباید انتظار داشت که این گونه برنامه ها و فعالیتها در کوتاه مدت سریع نتیجه بدهد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان تصریح کرد: علی رغم اینکه مدت طولانی ممکن است زمان ببرد تا تاثیر فعالیتهای فرهنگی را ببینیم ولی در صورت به ثمر رسیدن این گونه فعالیتها حتی می‌تواند تاثیری جهانی داشته باشد.

معین نقش هنرمندان و فعالیتهای فرهنگی و هنری را در ارتقا سطح فرهنگی جامعه غیرقابل انکار دانست و بیان داشت: هنر متعالی جامعه را نیز به سمت تعالی سوق می دهد.