کشته و زخمی شدن 10 نفر در تظاهرات روز جمعه اخوان المسلمین و بازداشت 19نفر از اعضای این گروه توسط نیروهای امنیتی مصر از جمله خبرهای این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، یک منبع امنیتی در وزارت کشور مصر اعلام کرد که در تظاهرات روز گذشته اخوان المسلمین 19 نفر از اعضای این گروه در دمیاط بازداشت شدند. در این تظاهرات که غیر قانونی اعلام شده بود دو نیروی امنیتی در استان الجیزه زخمی شدند.

این منبع افزود: افراد بازداشت شده تلاش می کردند به مرکز پلیس دمیاط حمله کنند. در اسکندریه نیز طرفداران و مخالفان اخوان المسلمین با یکدیگر درگیر شدند که به دخالت نیروهای امنیتی منجر شد. این درگیری تلفاتی در بر نداشت.

خبر دیگر اینکه خالد الخطیب یکی از مسئولان وزارت بهداشت مصر اعلام کرد که در تظاهرات روز جمعه در الشرقیه و دمیاط 8 نفر زخمی و یک نفر کشته شد. 7 نفر در استان دمیاط و یک نفر در استان الشرقیه زخمی شدند.

وی با بیان این مطلب افزود: شخص متوفی در الشرقیه در جریان برپایی تظاهرات در این استان و بر اثر سکته قلبی جان خود را از دست داد و کشته نشده است.

المصری الیوم نیز گزارش داد که روز گذشته یک دانشجو در جریان درگیری طرفداران اخوان المسلمین و نیروهای پلیس در شهر نصر بر اثر اصابت گلوله کشته شد.