طبق سخنان معاون توسعه کتابخانه و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، این نهاد از ابتدای سال 14 میلیارد تومان کتاب و نشریه برای کتابخانه‌های عمومی کشور خریداری کرده است.

مجدالدین معلمی، معاون توسعه کتابخانه و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر گفت:‌ از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه، برای تامین منابع کتابخانه‌های عمومی کشور، 17 هزار و 578 عنوان کتاب از ناشران مختلف خریدیم که با احتساب مجلدات مختلف آن‌ها، آمار نسخه‌هایی که برای کتابخانه‌ها خریدیم، به 652 هزار و 198 نسخه رسید.

وی افزود: مبلغ خریدی که از ابتدای سال شهریور داشته‌ایم، 12 میلیارد تومان بوده است که البته به طور کامل تصفیه نشده و هنوز به برخی از ناشران کشور بدهی داریم. ما در 6 ماهه اول امسال از 146 ناشر، خرید کتاب داشته‌ایم که البته بدیهی است که میزان خرید از ناشران مختلف، متفاوت است. به علاوه در مدت مذکور، 120 نشریه هم به طور منظم برای کتابخانه‌های خریداری شد‌ه‌اند که مبلغ خریدشان 2 میلیارد تومان بوده است.

معاون توسعه کتابخانه و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه گفت: برنامه خرید ما تا پایان سال، خرید 26 میلیارد تومانی است یعنی تا پایان سال باید طبق برنامه، این میزان خرید را به کتابخانه‌ها تزریق کنیم. حالا اگر چنین رقمی حاصل نشود یا کم و زیاد بشود، بسته به شرایط یا تخصیص بودجه‌ای دارد که در اختیار نهاد قرار می‌گیرد.