دكتر عبدالرزاق قسوم رئيس جمعيت علماي الجزاير گفت: اگاه سازي مسلمانان در تمام جهان در مورد جهاني سازي اخلاق و تكثرگرايي را در بر خواهد داشت.

وي در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري مهر افزود: مسلمانان بايد  با  تاكيد  بر بنيانهاي وحدت اسلامي و جهاني شمولي اسلامي در مقابل جهاني سازي غربي مقاومت كنند.

قسوم تاكيد كرد: تبادل نظر و گفت وگو و تبادل آرا و انديشه ها براي هر چه بيشتر رسيدن به وحدت و انسجام بين انديشمندان اسلامي و اگاه سازي مسلمانان در زمينه جهاني سازي موثر واقع خواهد شد.

رئيس جمعيت علماي الجزاير همچنين با تاكيد بر وحدت جهان اسلام در رويارويي با نظريه جهاني سازي غربي اظهار داشت: استكبار مي خواهد تمام مردم دنيا فرهنگ و نظرات استكباري در زمينه جهاني سازي را بپذيرند كه قابل قبول جهان اسلام نخواهد بود.

وي خاطرنشان كرد: مسلمانان بايد با تاكيد بر پيشينه و فرهنگ و اصالتشان در جهت رويارويي و مقاومت در برابر جهاني سازي به سبك و سياق غربي گام بردارند.

وي عقب ماندگي در زمينه هاي فرهنگي، علمي، سياسي و اخلاقي را بزرگترين مشكل  گريبانگير جهان اسلام دانست  و  گفت :  اگر بتوانيم اين عقب افتادگي را برطرف  كنيم خواهيم توانست بسياري از مشكلات جهان اسلام را حل كنيم.

دكتر عبدالرزاق قسوم درپايان  با اشاره به وجود حكومت هاي وابسته در كشورهاي اسلامي تاكيد كرد: براي غلبه بر اين مشكل بايد به آگاه سازي مردم و ملتهاي مسلمان از نظر فرهنگي و علمي پرداخت تا حكومتهاي وابسته را نپذيرند و در مقابل آنان ايستادگي كنند.