زنجان - خبرگزاری مهر: مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: 18 مانور در سراسر استان در هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی برای سنجش آمادگی دستگاه‌ها اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صفی‌الله کرامتی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران افزود:  دو مانور آمادگي در برابر بلاياي طبيعي در شهرستان ها سلطانيه و زنجان همزمان با ۲۰ مهر   و همچنین ۲۱ مهر بزرگترين مانور زلزله و اطفاي حريق در ساختمان هاي بلند مرتبه با حضور ۱۶ دستگاه اجرايي در محل مجتمع هنرمندان زنجان انجام مي شود.

وی  با بیان اینکه در روز دوم که با نام "مدیریت بحران؛ نظارت، قانو‌گرایی، هشدار و پیش‌بینی اعلام شده است، 4 مانور برگزار خواهد شد، افزود: در این روز دوره‌های آموزشی نیز در برخی از شهرستان‌ها برگزار می‌شود تا مردم با موارد مورد نیاز آشنا شوند.

مدير كل مديريت بحران استان زنجان گفت: ۲۲ مهر مانور رخداد زلزله و سيل و مسدود شدن راه ها در شهر ستان هاي خرمدره و ابهر و ۲۳ مهردر شهرستان ايجرود انجام مي شود در شهرستان ماهنشان نيز چند مانور از جمله مانور تخصصي آمادگي شرايط بيمارستان در پذيرش و بستري بيماران و مانور قطعي برق و گاز ۲۶ مهر در شهر زنجان برگزار مي شود.

کرامتی افزود:  شعار امسال " انسجام ملی، نگاه پیشگیرانه، مدیریت جامع مخاطرات" اعلام شده است و برنامه های ندارک دیده شده نیز در همین راستاست.

کرامتی افزود: در این روز که با نام "مدیریت بحران؛ استاندار و مقاوم‌سازی، پژوهش و فناوری نوین" نام‌گذاری شده است مانور زلزله سیل و مسدود شدن مسیر برگزار می‌شود و پروژه GIS سازمان جهادکشاورزی نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

کرامتی به روزهای دیگر هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت:"مدیریت بحران؛ آمادگی و هماهنگی دستگاه‌های مسئول و مشارکت مردمی"، "مدیریت بحران؛ بیمه حوادث طبیعی و بازتوانی آسیب‌دیدگان"، مدیریت بحران؛ رسانه مسئول، جامعه ایمن" و "مدیریت بحران؛ آموزش خانواده، عواطف انسانی و ارزش‌های اسلامی" نام دیگر روزهای این هفته است که برای هر روز برنامه‌های متنوع در نظر گرفته شده است.

مدير كل مديريت بحران استان زنجان نقش مانورهاي آمادگي براي مقابله با بحران را مثبت ارزيابي كرد وگفت: پيش بيني ،پيشگيري و پشتيباني شرايط در بلاياي طبيعي پيش از بروز اين بلايا ضروري است.