بجنورد - خبرگزاری مهر: امام جمعه شیروان گفت: روحانیان و طلاب باید نسبت به استفاده از ابزارهای نوین اطلاع رسانی و آگاهی در راستای ترویج آموزه های دینی اهتمام بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کوثری عصر شنبه در همایش روحانیان و طلاب خراسان شمالی که همزمان با سالگرد دیدار مقام معظم رهبری با روحانیان این استان در سال گذشته با موضوع سبک زندگی اسلامی با حضور هزار و 300 روحانی بومی استان در محل مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، بر پیگیری مصوبات سفر رهبری در بخش حوزه های علمیه خراسان شمالی تاکید کرد.

وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری موضوع آسیب های سبک زندگی اسلامی را برای نخستین بار در جمع روحانیان این استان مطرح کردند، اظهار داشت: توجه به بیانات رهبری در این زمینه چراغ راه خصوصا در بخش های فرهنگی به شمار می رود.

حجت الاسلام کوثری با بیان این که در حال حاضر بزرگترین نیاز حوزه های علمیه خراسان شمالی، ارتقای سطح آموزشی است، تصریح کرد: افزایش سطح آگاهی و اجرای آموزه های دینی در سطح جامعه نیازمند ارتقای سطح آموزشی مدارس علمیه است.

به گفته وی اقشار مختلف جامعه آموزه های دینی و اعتقادی خود را از روحانیان و طلاب طلب می کنند و در این زمینه لازم است ارتباط روحانیان با مردم بیش از گذشته تقویت شود.

حجت الاسلام کوثری اضافه کرد: همچنین روحانیان نیز باید در زمینه از امکانات و ابزارهای نوین اطلاع رسانی و آگاهی که در جامعه فراهم شده استفاده بیشتری کنند.

روحانیان بومی مقیم قم و مشهد به خراسان شمالی بازگردند

مسوول نمايندگي حوزه هاي علميه خراسان شمالي نيز در اين همايش ضمن ارائه گزارشي از برنامه ها و مراسمات حوزه های علمیه استان به مناسبت گرامیداشت سالگرد سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی، عنوان کرد: برپایی همایش روحانیان و طلاب استان با موضوع سبک زندگی اسلامی، حضور روحانیان در مراسم استقبال نمادین از رهبری، برپایی نشست هایی پیرامون سبک زندگی اسلامی و ... از جمله این برنامه ها به شمار می روند.

حجت الاسلام حجت سالاری مکی با اشاره به اینکه از محل اعتبارات مصوب در سفر رهبری پنج میلیارد تومان برای ایجاد و توسعه مدارس علمیه اختصاص یافته است، اظهار امیدواری کرد با تخصیص به موقع این اعتبارات بخشی از نیاز حوزه های علیمه استان مرتفع شود.

به گفته وی مقام معظم رهبری در دیدار با روحانیان خراسان شمالی خواستار بازگشت آن دسته از روحانیان بومی این استان که اقامت در قم و مشهد را برگزیده اند، شد و در این راستا لازم است.

روحانیان بومی خراسان شمالی برای ترویج آموزه های دینی به این استان بازگردند.

حجت الاسلام سالاری تصریح کرد: بازگشت این روحانیان در واقع لبیک به خواسته رهبری است.

وی همچنین با اشاره به انجام پیگیری های لازم برای برپایی دروس خارج فقه و اصول در حوزه های علمیه خراسان شمالی، عنوان کرد: در این زمینه منتظر پاسخ مثبت مسئولان حوزه علمیه مشهد هستیم و اگر این پاسخ مثبت از سوی مسئولان حوزه مشهد داده شود، در کوتاه ترین زمان ممکن دروس خارج فقه و اصول در حوزه های علمیه استان تدریس خواهد شد.