سرمربی تیم فوتبال زیر 18 سال (جوانان) ایران با اشاره به اینکه طبیعی بود تیمش بازی هجومی که مقابل لبنان انجام داده، برابر عربستان انجام ندهد، گفت: توانستیم بعد از به ثمر رساندن گل، بازی را کنترل کنیم و جوانان ایران هم تا آخرین لحظه برای رسیدن به پیروزی جنگید.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم میرآخوری بعد از پیروزی تیم فوتبال جوانان ایران برابر عریستان و صعود به عنوان تیم برتر گروه D به مرحله نهایی مسابقات قهرمانی جوانان زیر 19 سال آسیا بود، در نشست خبری ضمن بیان مطلب فوق گفت: بازیکنان ایران با توکل به خدا توانستند در این سه مسابقه،  خصوصا در بازی مقابل عربستان که مهم و سرنوشت ساز بود، پیروز شوند.

وی ضمن تشکر از بازیکنان تیم ایران و تمامی کسانی که در این چند ماه برای آماده‌سازی تیم زحمت کشیدند، افزود: دو تیم ایران و عربستان دو بازی در فاصله زمانی کم انجام دادند ولی دیدیم از نظر بدنی هیچکدام از تیم‌ها کم نیاوردند. ضمن اینکه تیم ایران تا آخرین لحظه برای رسیدن به پیروزی و موفقیت جنگید.

سرمربی تیم فوتبال زیر 18 سال (جوانان) ایران ادامه داد: این طبیعی بود بازی هجومی که مقابل لبنان انجام دادیم، برابر عربستان انجام ندهیم زیرا ما نیاز به برد داشتیم و توانستیم بعد از به ثمر رساندن گل، بازی را کنترل کنیم. البته عربستان هم بازی خوبی را انجام داد ولی ما عربستان را خوب آنالیز کرده بودیم و می‌دانستیم می‌خواهند به عمق دفاع ایران حمله کنند. ما توانستیم سیستم دفاعی را خوب چیده و مهاجمان عربستان را کنترل کنیم. 

میرآخوری همچنین خاطرنشان کرد: مرحله مقدماتی با مرحله نهایی کاملا فرق می‌کند و ما مراحل استعدادیابی را در تمام نقاط کشور انجام خواهیم داد و از بازیکنان نوجوانان نیز که چند روز دیگر در مسابقات جام جهانی شرکت می‌کنند، می‌توانیم بهره ببریم.

وی در ادامه دلیل تعویض سردار ازمون را افت بدنی عنوان کرد و گفت: ما سریع اقدام به تعویض سردار کردیم و او را به بیمارستان متتقل کردند.

سرمربی تیم فوتبال زیر 18 سال (جوانان) ایران در پایان میزبانی کرمان در مسابقات گروه D قهرمانی جوانان زیر 19 سال آسیا را خیلی خوب دانست و گفت: مسئولان برگزاری مسابقات با ما همکاری خوبی داشتند و از همه هوادارن و فوتبال دوستان کرمانی به دلیل حمایت‌هایشان از تیم جوانان ایران تشکر می‌کنم.