بجنورد - خبرگزاري مهر: مديركل دامپزشكي خراسان شمالي گفت: در آستانه عید سعید قربان 105 گروه دامپزشکی ثابت و سیار این استان برای نظارت بر تهیه و ذبح دام قربانی فعال شد.

علي اصغر شريفي در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ساماندهی 105 گروه دامپزشکی ثابت و سیار برای نظارت بر تهیه و ذبح دام های قربانی در خراسان شمالی، عنوان کرد: در آستانه فرا رسیدن عید سعید قربان 70 گروه دامپزشکی ثابت و 35 گروه سیار به منظور نظارت های بهداشتی در زمینه عرضه، تهیه و ذبح دام در این استان فعال شده است.

به گفته وی در این گروه ها 127 فعال دامپزشکی شامل 42 دامپزشک، 77 بازرس و هشت ناظر شرعی حضور داشته و امور نظارت بر سلامت دام و کنترل بیماری های مشترک بین انسان و دام قربانی را بر عهده دارند.

این مسئول عنوان کرد: در روستاهای خراسان شمالی نیز دوازده پایگاه نظارت بر تهیه و ذبح دام قربانی در مراکز دهستان های استان راه اندازی شده و در مابقی روستاها هم بهورزهای خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی، مسئولیت نظارت و ارائه آموزش های لازم در زمینه سلامت گوشت قربانی را بر عهده دارند.

شریفی در ادامه با اشاره به این که عرضه دام قربانی برای شهروندان خراسان شمالی در هجده میدان عرضه دام شهرستان های مختلف این استان انجام می شود، اظهار داشت: 105 گروه دامپزشکی ثابت و سیار فوق الذکر، فعالیت های نظارتی خود را دو شبانه روز پیش از فرا رسیدن عید سعید قربان آغاز می کنند.

وی اضافه کرد: مردم خراسان شمالی به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تهیه دام های قربانی و ذبح آنها می توانند با شماره تلفن شبکه های دامپزشکی شهرستان های مختلف خراسان شمالی و یا با شماره 1512 تماس گیرند.