بجنورد - خبرگزاری مهر: معاون مشارکت های مردمی كميته امداد خراسان شمالي از جمع آوری نذورات عید قربان برای توزیع در بین نیازمندان و ایتام استان خبرداد.

برات سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر افرود: بر اساس سنوات گذشته، این نهاد نذورات مردم در سراسر استان را در ایام عید قربان جمع آوری و آن را در بین خانواده های نیازمند و ایتام استان توزیع می کند.

وی با بیان اینکه نذورات حجاج در این ایام شامل دام، گوشت گرم، وجوه نقدی و غیر نقدی برای کمک به خانواده های محروم تحت حمایت این نهاد جمع آوری و در زمان مشخصی بین آنان توزیع می شود اظهار داشت: ترویج فرهنگ کمک به خانواده های کم بضاعت و تامین مایحتاج عمومی آنان یکی از فلسفه های عید قربان است که باید در جامعه اسلامی نهادینه شود.

سلیمی ایام عید قربان را موعد تسلیم شدن در برابر رضای خدا، برای رسیدن به قرب الهی و درجات عالی ایمان دانست و گفت: این عید عید صداقت و پاکی و روزی برای دور شدن از تعلقات دنیوی است.

 معاون توسعه مشارکت های مردمی كميته امداد خراسان شمالی، میزان نذورات سال گذشته حجاج استان را بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: تمامی این نذورات در اختیار نیازمندان قرارگرفت.

وی تصریح کرد: تمامی مساجد سطح استان در جمع آوری نذورات حجاج این نهاد را کمک می کنند.

سلیمی افزود: بر اساس تفاهم نامه این نهاد با هیئت امنای مساجد استان ، نذورات جمع آوری شده در مساجد محلات، صرف نیازمندان همان محل خواهد شد.

معاون توسعه مشارکت های مردمی كميته امداد خراسان شمالی، شماره حساب 14005080040 بانك مسكن را براي واريز كمكهای نقدي خیرین اعلام کرد و گفت: همچنین شهروندان عزیز می توانند نذورات و کمکهای نقدی و غیر نقدی خود را در پایگاههای کمیته امداد و بسیج مقاومت که به  همین منظور در سطح استان برپا می شود تحویل نمایند.