بیرجند - خبرگزاری مهر: مدیرکل پست خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 260 روستای این استان تحت پوشش شبکه حمل و نقل پستی است گفت: مرسولات پستی در روستاهای استان به طور میانگین هر 48 ساعت یکبار به مقصد می رسد.

حسین عنایتی در گفتگو با مهر، با بیان اینکه در شبکه پستی توجه ویژه ای به مناطق روستایی استان شده است، اظهارداشت: هم اکنون بین مراکز شهرستان تا روستاها 89 خط پستی روستایی در استان وجود دارد که 260 روستا را پوشش می دهد.

وی اضافه کرد: این خطوط مسافتی بالغ بر پنج هزار و 801 کیلومتر از راه های روستایی استان را پوشش می دهد.

عنایتی با اشاره به اینکه مرسولات پستی در روستاهای استان به طور میانگین هر 48 ساعت یکبار به مقصد می رسد، افزود: سه مقصد درون استانی، استانهای همجوار و استانی غیر همجوار برای مرسولات پستی استان تعریف شده است.

مدیرکل پست خراسان جنوبی تعداد دفاتر پستی دولتی استان را 14 دفتر برشمرد و بیان کرد: هم اکنون 34 نمایندگی توزیع مرسولات پستی در استان فعالیت دارند.

وی عنوان کرد: برای سهولت در ارائه خدمات و بهبود زندگی مردم این نمایندگی ها در سطح روستاهای استان راه اندازی شده است.

عنایتی دفاتر ict  در روستاها را از مهمترین اقدامات در راستای خدمات رسانی بهتر به روستاها عنوان کرد و بیان داشت: هم اکنون220 دفتر فناوری اطلاعات روستایی در استان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: همچنین 53 دفتر پیشخوان نیز کار قبول مرسولات پستی را برعهده دارند.

عنایتی همچنین از پلاک کوبی  چهار هزار و 600 مورد در سطح روستاهای استان خبر داد.

مدیرکل پست خراسان جنوبی یادآور شد: خدمات غیرحضوری و الکترونیکی تلفن 193 نیز از دیگر روش های خدمات رسانی پستی در استان است.

خرید اینترنتی در خراسان جنوبی 66 درصد افزایش یافت

مدیرکل پست خراسان جنوبی با بیان اینکه در شش ماهه امسال 19 هزار و 460 مرسوله پستی به صورت اینترنتی خریداری شده است، اظهارداشت: این رقم در مقایسه با سال قبل 66 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات اینترنتی و امکان خرید و فروش اینترنتی در فضای مجازی بددون محدودیت زمانی و با هدف کاهش قیمت تمام شده محصولات در دستور کار پست استان قرار دارد، افزود: این سرویس در استان با استقبال خوبی مواجه شده و به یک فرهنگ تبدیل شده است.

وی اشاره به اینکه مبلغ خرید اینترنتی از سوی مردم در سال جاری 628 میلیون تومان بوده است، افزود: این رقم در مدت مشابه سال قبل 223 میلیون تومان بوده است.

عنایتی علت استقبال مردم از خرید اینترنتی را افزایش تورم و بهره مندی از کاهش قیمت تمام شده محصولات عنوان کرد و بیان داشت: همچنین در فروش اینترنتی از استان دو هزار و 80 فقره خرید محصولات استراتژیک از استان انجام شده است.

مدیرکل پست خراسان جنوبی با بیان اینکه هم اکنون 34 نمایندگی توزیع مرسولات پستی در استان فعالیت دارند، افزود: برای سهولت در ارائه خدمات و بهبود زندگی مردم این نمایندگی ها در سطح روستاهای استان راه اندازی شده است.

عنایتی حجم ریالی این محصولات را 32 میلیون تومان ذکر کرد و گفت: زرشک، زعفران، عناب، آلو ... از جمله محصولات به فروش رسیده استان از طریق پست بوده است.

برچسب‌ها