ایلام - خبرگزاری مهر: مدیرکل تبليغات اسلامي استان ايلام از فعاليت ۶۵ خانه قرآن روستايي در سطح مناطق مختلف روستايي و محروم اين استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حجت الله شریفی اظهار داشت: اين تعداد خانه قرآن مجوز فعاليت خود را از طريق سازمان تبليغات دريافت کرده و هم اکنون به فعاليت هاي قرآني در سطح روستاهاي استان مي‌پردازند.

وي، افزود: خانه‌هاي قرآن روستايي به منظور ترويج فرهنگ قرآني در مناطق روستايي، افزايش سطح سواد قرآني در بين روستائيان و برگزاري مراسم و همچنين مناسبت‌هاي مذهبي در روستاهاي استان داير شده است.

مديرکل سازمان تبليغات اسلامي استان ايلام، ابراز کرد: طرح احداث و تأسيس خانه‌هاي قرآني روستايي از طرف سازمان دارالقرآن الکريم و دفاتر استاني سازمان تبليغات اسلامي در استان‌هاي مختلف کشور در حال اجراست.

شريفي راد تصريح کرد: دفاتر تبليغات اسلامي شهرستان هاي مختلف استان با تشکيل جلسات توجيهي با مسئولان،دهياران و معتمدان روستاها براي ترغيب فعالان قرآني و افراد واجد شرايط به منظور تشکيل پرونده براي صدور مجوز و فعاليت هاي قرآني
اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

وي با بيان اينکه پيش بيني مي شود تعداد اين خانه قرآن روستايي در استان افزايش يابد، افزود: تا کنون استقبال مناسبي از سوي جوانان و افراد فعال فرهنگي و قرآني روستاها در زمينه تاسيس خانه هاي قرآني روستايي در اين استان صورت گرفته است.

مديرکل تبليغات اسلامي استان ايلام، در پايان خاطرنشان کرد: استان ايلام در بحث فعاليت هاي قرآني در روستاها داراي ظرفيت ها و پتانسيل هاي مناسبي است که نيازمند توجه و حمايت ساير دستگاه ها و نهادها فرهنگي و مذهبي استان است


حمايت از مؤلفان بومي ايلام در زمينه هاي فرهنگي و اجتماعي


مسئول امور پژوهشي و آموزشي تبليغات اسلامي استان ايلام، گفت: از ابتداي سال جاري تاکنون از شش مولف بومي کتب در زمينه هاي فرهنگي و اجتماعي در اين استان حمايت شده است.

مجتبي رشيدي گفت: مؤلفان اين حوزه مورد حمايت 35 ميليون ريالي اداره کل تبليغات اسلامي اين استان قرار گرفتند.

وي، تصريح کرد: حمايت از هفت پايان نامه دانشجويي در زمينه هاي فرهنگي، اجتماعي و ديني، برگزاري دوره هاي آموزشي (شامل آموزش هاي تخصصي و مهارتي) براي تشکل هاي ديني، اصناف و بازاريان، مبلغان و مبلغات از ديگر برنامه هاي اين سازمان
بوده است.

رشيدي، با اشاره به اينکه تا پايان سال جاري 40 گفتمان دانشجويي و طلاب در سطح دانشگاه ها و حوزه هاي علميه اين استان برگزار مي شود، افزود: در اين گفتمان ها بيش از پنج هزار دختر و پسر دانشجو و طلبه شرکت مي کنند.

مسئول امور پژوهشي و آموزشي تبليغات اسلامي استان ايلام، اضافه کرد: 15 محور و موضوع از جمله جنگ نرم، مسائل ديني و اعتقادي، جريانات انحرافي، اسرار نماز، مهارت هاي زندگي و ساير موضوعات و مسائل روز در اين گفتمان ها مطرح مي شود.

وي، يادآور شد: در سال جاري بيش از 500 ميليون ريال براي اجراي برنامه هاي آموزشي و پژوهشي اختصاص يافته است.

رشيدي طرح مطالعاتي رصد جريان تهاجمات استراتژيک دشمن در جنگ نرم با موضوع مطالعه مبادي ورود کالاهاي وارد شده و سيماي مصرف کالاهاي فرهنگي و رسانه هاي خارجي توسط پژوهشگر توانمند ايلامي آقاي بهروز سپيدنامه از ديگر طرح هاي مورد
حمايت اين سازمان عنوان کرد.