سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران در پاسخ به انتقاداتی که او را مقصر حذف شش بازیکن این تیم به دلیل نداشتن شرایط سنی مناسب می دانستند، گفت: در فوتبال دنیا وظایف سرمربی مشخص است. آیا سرمربی باید از بازیکنان تست پزشکی می گرفت؟ ضمن اینکه من در این سالها ثابت کردم در تیم های من صغر سن جایی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی دوستی مهر صبح امروز دوشنبه در آخرین تمرین این تیم قبل از اعزام به جام جهانی نوجوانان ضمن بیان مطلب فوق گفت: شرایط تیم خوب است و ما امیدواریم همانند دوره گذشته که در مرحله گروهی هلند و گامبیا را شکست دادیم در این دوره هم از همان دقیقه اول مقابل آرژانتین، کانادا و اتریش حمله می کنیم تا نتایج خوبی به دست آورده و بتوانیم در گام نخست به مرحله دوم صعود کنیم.

وی هدف این تیم در جام جهانی نوجوانان را قرار گرفتن در بین 4 تیم برتر جهان دانست و افزود: ما اردوی خوبی را در آلمان پشت سرگذاشتیم و شرایط مان برای این مسابقات مطلوب است و امیدواریم بتوانیم در جریان بازی ها نتایج دلخواه را به دست آوریم. هرچند بازیهای تدارکاتی کمی برای حضور در این مسابقات داشتیم اما اردوی آلمان به ما کمک کرد تا به شرایط مطلوب برسیم.

سرمربی تیم نوجوانان ایران در خصوص تاثیر حذف شش بازیکن این تیم به دلیل مشکلات سنی یادآور شد: چند روز قبل از اعزام تیم نوجوانان به اردوی آلمان نامه ای از فیفا به فدراسیون رسید که بازیکنان باید تست MRI بدهند که در این بین شش بازیکن تیم هر چند از لحاظ سنی مشکلی نداشتند اما از نظر پزشکی از حضورشان در این مسابقات ممانعت شد. من هیچوقت تیم را با شک و شبهه به مسابقات نمی برم و همه بازیکنانی که به جام جهانی می روند پاک هستند.

وی همچنین یادآور شد: 4 نفر از آن 6 بازیکن تیم جوانان را در مسابقات انتخابی قهرمانی جوانان آسیا همراهی کردند و دو نفر دیگر بلافاصله پس از بازگشت تیم به اردوهای ما ملحق می شوند و تشکیلات فدراسیون فوتبال و تیم هایی که من هدایت آنها را برعهده دارم صغر سن مفهومی ندارد.

دوستی مهر در مورد اینکه برخی رسانه ها او را مقصر مشکل تیم نوجوانان دانستند گفت: من نمی دانم چه باید بگویم. آیا وظیفه سرمربی است تست پزشکی بگیرد، در فوتبال روز دنیا وظایف همه افراد مشخص است و اینکه چنین برخوردهای غیراصولی می شود درست نیست. عیبی ندارد بگذارید تیم نتیجه بگیرد آن وقت با چنین اظهار نظرهایی سرمربی را مقصر بدانید.

وی با اشاره به اینکه در فوتبال حرفه ای باید همه مسایل حرفه ای باشد و تنها شعار ندهیم یادآور شد: اگر نگاهمان به فوتبال حرفه‌ای است باید به رده های پایه توجه ویژه ای شود، همان طوری که به تیم های بزرگسالان توجه می کنیم. در فوتبال ما مربیان تیم های پایه دو میلیون می گیرند اما مربیان لیگ برتری 70 میلیون، در حالی که این مربیان پایه قرار است آینده سازان فوتبال ایران را کشف و پرورش دهند.

سرمربی تیم فوتبال زیر 18 سال ایران در خصوص اینکه چند نفر از این بازیکنان می تواند در آینده به مهدوی کیایی دیگر در فوتبال ایران تبدیل شوند اظهار داشت: امثال مهدی و جواد نکونام ها در فوتبال ایران بسیار زیادند اما باید به آنها توجه شود تا بتوان آنها را کشف و پرورش داد.