گرمسار – خبرگزاری مهر: معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به توسعه بی برنامه اراضی کشاورزی و باغات در بخش شمالی حوزه حبله رود افزود: بهره برداران آب این حوزه دید کلی نسبت موقعیت منطقه ندارند و همین امر باعث مشکل بی آبی در دشت گرمسار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی نوچه صبح دوشنبه در حاشیه بازدید بهره برداران طرح مدیریت پایدار منابع آب و خاک حبله رود از این پروژه به خبرنگاران اظهار داشت: در راستای برنامه های این طرح و به منظور آشنایی کمیته محلی حبله رود با بخشهای شمالی و جنوبی حوزه بازدید دو روزه از حوزه برنامه ریزی شده بود که به اجرا در آمد.

وی افزود: در راستای برنامه های طرح مدیریت پایدار منابع آب و خاک حبله رود بهره برداران این طرح طی یک بازدید دو روزه با مسائل مرتبط با آن آشنا شدند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: هدف از این بازدید محوریت آب، استفاده صحیح و بهینه از آن در سطح حوزه تدارک دیده شده بود.

نوچه در خاتمه، یکی از معضلات این حوزه را توسعه روز افزون و بی برنامه اراضی کشاورزی و باغات در بخش شمالی حوزه بیان کرد و افزود: بدون توجه به نیاز مبرم کشاورزان دشت گرمسار به آب حبله رود این نعمت خدادادی بی رویه مصرف شده و بهره برداران آب حوزه یک نگاه و دید کلی و حوزه ای نسبت به بالا دست و پایین دست ندارند که همین امر باعث بوجود آمدن بی آبی در دشت گرمسار شده است.