بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی گفت: در نیمه نخست سال جاری بیش از 400 هزار نسخه کتاب از سوی اعضای کتابخانه های عمومی استان به امانت برده شد.

علی رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان کرد: در شش ماهه نخست سال جاری در مجموع بیش از 400 هزار نسخه کتاب از سوی اهالی خراسان شمالی از کتابخانه های عمومی این استان به امانت برده شده است.

وی با بیان این که بر این اساس میانگین امانت ماهانه کتاب در کتابخانه های عمومی خراسان شمالی 68 هزار نسخه در ماه بوده است، اظهار داشت: این میزان به نسبت مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

رحیمی در ادامه به فعالیت سامانه"کتاب من" در کتابخانه های عمومی خراسان شمالی پرداخت و گفت: مردم استان می توانند با مراجعه به این سامانه کتاب های درخواستی خود را اعلام کنند تا این کتاب ها در اسرع وقت از سوی کتابخانه های عمومی خریداری و به منابع موجود اضافه شود.

به گفته وی در حال حاضر در خراسان شمالی نوزده هزار نفر در این سامانه عضویت دارند و کتاب های مورد نیاز خود را از این طریق درخواست می کنند.

رحیمی عنوان کرد: از ابتدای راه اندازی این سامانه تاکنون 75 هزار درخواست کتاب در آن ثبت شده که بیش از 35 هزار عنوان از این کتاب های درخواستی خریداری و به منابع کتابخانه های عمومی استان افزوده شده است.

وی افزود: سایر کتاب های درخواستی مردم خراسان شمالی نیز به مرور خریداری و وارد منابع کتابخانه های عمومی استان خواهد شد.

به گفته رحیمی در نیمه نخست سال جاری نیز بیش از سه هزار و 200 درخواست کتاب در سامانه کتاب من در خراسان شمالی به ثبت رسید که تاکنون حدود نیمی از این کتاب های درخواستی خریداری و وارد منابع کتابخانه های عمومی استان شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی در پایان یکی دیگر از راه های افزایش منابع کتابخانه های عمومی را اهدای کتاب از سوی مردم ذکر و اظهار کرد: در این راستا نیز در نیمه نخست سال جاری یازده هزار نسخه کتاب از سوی اهالی کتاب و کتابخوانی خراسان شمالی به کتابخانه های عمومی خراسان شمالی اهدا شده است.