رئیس انجمن جت اسکی با اشاره به مشکلاتی که بر سر راه این رشته وجود دارد تاکید کرد: امیدوارم با مساعدت نیروی انتظامی مشکلات این رشته حل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، داود سلیانچی در نشست خبری که امروز در محل این انجمن برگزار شد در خصوص برگزاری نخستین دوره رقابتهای قهرمانی کشور گفت: برای نخستین بار این مسابقات را در با حضور آقایان و بانوان ورزشکار در شهر نوشهر برگزار می‌کنیم که فکر می کنم حدود 60 ورزشکار آقا و خانم در این دوره از مسابقات حضور پیدا کنند. نفرات برتر این مسابقات در رقابتهای کاپ آزاد کیش که روز هفتم آبان شروع می‌شود شرکت خواهند کرد.

وی در خصوص فعالیت‌های این انجمن اضافه کرد: از دو سال پیش که مسئولیت این انجمن را بر عهده گرفتم مشکلات زیادی وجود داشت و کارهای صورت گرفته نیز اصولی و فنی نبودند. ما در شروع کار یک مربی را که قهرمان جهان بود از کرواسی آوردیم تا شرایط این رشته را در ایران بررسی کند که تاکید داشت استعدادهای خوبی در ایران وجود دارند. پس از آن هم قوانین باشگاه‌ها را وضع کردیم. تشکیل کمیته استعدادیابی و کمیته آموزش نیز در دستور کار ما قرار گرفت و برنامه‌ریزی خوبی را انجام دادیم.

رئیس انجمن جت اسکی با تاکید بر استقبال بانوان از این رشته گفت: خوشبختانه استقبال بانوان کاملا افزایش یافته است و در مسابقات قهرمانی کشوری که قرار است در نوشهر برگزار کنیم تعداد بانوان با آقایان برابر شده است در حالی که پیش‌تر تعداد آقایان چند برابر بانوان بوده است.

سلیانچی درباره گله‌مندی برخی باشگاه‌ها در خصوص دریافت پول توسط برخی ارگان‌ها توضیح داد: متاسفانه سازمان بنادر و دریابانی به عنوان دو نهاد آمده‌اند که کار خیر انجام بدهند ولی به بیراهه رفته‌اند. آنها شرایط را برای انجام این ورزش سخت کرده‌اند. البته بعد از تلاش‌های صورت گرفته سازمان بنادر کاری ندارد ولی دریابانی برای انجام این رشته پول دریافت می‌کند. ما از طریق وزارت ورزش اقدام کرده‌ایم و حتی نامه‌ای به سردار احمدی مقدم ارسال شده که هنوز در این باره به پاسخ مثبتی نرسیده‌ایم و امیدوارم با مساعدت نیروی انتظامی شرایط بهتر شود.

وی افزود: ما یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی را به کار گرفته‌ایم که هزینه‌های زیادی کرده و حتی به دنبال این بوده که چیتگر را برای این رشته در نظر بگیرد ولی به خاطر دخالت برخی ارگان‌ها از برنامه‌های خود عقب هستیم و باید در آینده شرایط را تغییر داد.

سلیانچی در خصوص هزینه‌های این رشته عنوان کرد: خرید هر دستگاه جت اسکی دست کم 50 میلیون تومان هزینه دارد و ما با مذاکراتی که داشته‌ایم این دستگاه‌ها بدون سود بازرگانی وارد می‌شوند. با بانک‌ها نیز در حال مذاکره هستیم تا به صورت لیزینگ این دستگاه‌ها وارد کشور شوند.

در این نشست خانم مهاجر، نایب رئیس بانوان و مسئول کمیته استعدادیابی این انجمن خاطرنشان کرد: بیشتر نگاه‌ها در این رشته غیرحرفه‌ای بود و برنامه ما این است که بچه‌های 10 الی 16 سال را تحت پوشش قرار دهیم. ما کسانی که در این رشته استعدادهای لازم را داشته باشند را تحت حمایت قرار می‌دهیم.