کمیسیر قضایی اتحادیه اروپا خواستار پاسخگویی آمریکا درباره جاسوسی از کشورها و شهروندان اروپایی شد. 

به گزارش خبرگزاری مهر ، "ویوان ردینگ" در مصاحبه با الجزیره با اعلام این موضوع گفت : اقدامات آمریکا موجب شده تا شهروندان اروپایی دیگر اطمینان چندانی به امنیت اطلاعات آنلاین خود نداشته باشند. 

تنش های به وجود آمده میان آمریکا و کشورهای دیگر بر سر برنامه جاسوسی پریسم هنوز پایان نیافته است. یکی از نهادهایی که از همان آغاز این رسوایی با آمریکا وارد تنش شد و به صورت قانونی خواستار پاسخ گویی واشنگتن در خصوص این برنامه جاسوسی شد اتحادیه اروپا بود.

ردینگ کمیسر قضایی اتحادیه اروپا که واحد وی مسئول رسیدگی به این موضوع است، گفت : میلیون ها ای میل و تماس تلفنی به صورت محرمانه توسط آژانس های جاسوسی آمریکا ثبت شده اند. به نظر می رسد آمریکا اکنون همه ما را زیر نظر دارد و این موضوع را بدون در نظر گرفتن اینکه ما از چه ملیتی هستیم انجام می دهد.

ردینگ افزود : اروپایی ها خیلی در مورد حفاظت از اطلاعات مشتاق هستند و این ممکن است به خاطر تاریخ آنها باشد. اروپایی ها اطمینان زیادی در مورد سرنوشت اطلاعات آنلاین خود ندارند و به همین دلیل است که آمریکا باید در مورد جاسوسی خود از اروپا توضیح بدهد.

ردینگ پیشتر گفتگوهای با "اریک هولدر" دادستان کل آمریکا در این رابطه داشته، اما گویا نتیجه خاصی از این گفتگوها حاصل نشده است. 

هر چند که جاسوسی آمریکا، تنشهای زیادی را میان این کشور با کشورهای دیگر به وجود آورده، اما با این وجود و بر اساس اسناد موجود واشنگتن همچنان به این اقدام خود ادامه می دهد.