بجنورد - خبرگزاری مهر: رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: با اتمام بررسی مدارک و سوابق متقاضیان تصدی مسئولیت شهرداری، هفته آینده انتخاب شهردار بجنورد نهایی می‌شود.

مهدی محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تلاش می کنیم تا با رعایت مصالح شهر و بر اساس معیارهای مورد نظر شورای اسلامی در جلسه آتی شورا که روز شنبه و یکشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد، شهردار جدید بجنورد را برای یک دوره حداقل 4 ساله انتخاب کنیم.

وی اظهار داشت : به دلیل نهایی نشدن گزینه مورد نظر شورا، نام بردن از افراد را به مصلحت نمی دانیم بلکه باید صبر کنیم تا گزینه نهایی مشخص و سپس از طریق شورای اسلامی به صورت رسمی به مردم معرفی شود.

محمدی گمانه‌زنی و نام بردن از اشخاص و کاندیداهای شهرداری بجنورد را از سوی برخی رسانه ها امری ناصواب دانست و گفت: تمام تلاش ما این است که چهارمین شورای اسلامی شهر بجنورد بتواند در فضایی آرام و بر اساس معیارهای علمی و تخصصی فرد مورد نظر را برای این مسئولیت مهم انتخاب کند و شهردار آینده شهر مرکز استان نیز بتواند با پشتوانه قوی شورا، برنامه های خود را در راستای عمران و آبادانی شهر عملیاتی کند.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد تصریح کرد: در جلسه روز شنبه و یکشنبه آتی دو نفر از گزینه های انتخابی در صحن علنی شورا به طرح برنامه های خود و دفاع از آن خواهند پرداخت که امیدواریم بتوانیم تا پایان وقت اداری روز یکشنبه، شهردار منتخب شورای اسلامی شهر را به مردم معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، شهر بجنورد با ۲۰۰ هزار نفر جمعيت توسط دو شهرداری منطقه یک و دو و یک شهرداری مهر، اداره می شود.

بجنورد پس از تاسیس استان خراسان شمالی در مردادماه 83، تاکنون هشت شهردار و چهار سرپرست شهرداري را در دفتر انتصابات این شهر ثبت و ضبط کرده است.