مشهد - خبرگزاری مهر: همایش روز جهانی غذا با هدف آگاهی بخشیدن در زمینه اهمیت امنیت غذایی در پژوهشکده علوم و صنایع غذایی و با تقدیر از فعالان صنعت غذا در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین همایش روز جهانی غذا دوشنبه شب با هدف آگاهی دادن به مسئولین و آحاد مردم به اهمیت ایمنی و امنیت غذائی، بهداشت و سلامت غذا و تامین غذای مغذی و کافی برای همه در پژوهشکده علوم و صنایع غذائی در مشهد برگزار شد.

عبدالمجید مسکوکی معاون پژوهشی پژوهشکده علوم و صنایع غذائی در حاشیه این همایش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: محور اصلی روز جهانی غذا، سیستم های پایدار برای تامین غذای کافی و مغذی برای همه و آموزش و فرهنگ سازی برای حفظ و نگهداری مواد غذائی است.

وی ابراز کرد: دومین همایش روز جهانی غذا با استقبال بیشتری از سوی مسئولین  و پژوهشگران در حوزه صنایع غذائی روبرو شده است و حدود 450 نفر در این همایش شرکت کردند.

محمدرضا سعید آبادی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو ایران نیز در این باره گفت: امروز جهان شاهد جنگ و خونریزی و در نتیجه بر هم خوردن امنیت غذائی و کمبود غذا است. در سازمان جهانی یونسکو سه هدف مهم می تواند ما را به جهانی بهتر و بدون کمبود غذا راهنمایی کند.

سعید آبادی ابراز کرد: از جمله این اهداف آموزش برای غذا و دستیابی به آن به ویژه برای کودکان است.

دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو ایران افزود: چگونگی رفتار ما با زمین و علوم طبیعی از موارد دیگر است و ما برای رفع کمبود غذا نیازمند تعامل با کره زمین هستیم.

وی عنوان کرد: توسعه پایدار اصلی ترین امر در این موضوع است و توسعه غیر پایدار مصیبت ایجاد می کند.

سعیدآبادی تصریح کرد: توسعه علوم انسانی و اجتماعی از موارد دیگری است که ما را به سمت امنیت غذائی سوق می دهد..

وی افزود: توسعه علمی بدون خرد جامعه را به ناکجا آباد خواهد برد و به خاطر فقدان اخلاق و خرد در بهره گکیری از علم با کمبود غذا مواجه می شود.

سعیدآبادی تاکید کرد: برای جبران نگرانی ناشی از گرسنگی بخشی از جامعه بشری راهی جز عشق ورزیدن به جامعه بشری و به کار بستن علم و تکنولوژی نداریم.

این همایش با حضور مقامات بلند پایه کشوری، نمایندگان چند کشور خارجی، نمایندگان مجلس، نماینده فائو، یونسکو،ایکریک، دبیر کل خانه کشاورز ایران و مشاور وزیر صنعت و معدن و تجارت و وزارت علوم تحقیقات و فناوری در روز دوشنته برگزار شد و پایان همایش از 20 نفر از فعالان عرصه غذا و صنعت تجلیل به عمل آمد.