بیرجند – خبرگزاری مهر: رئیس اداره مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: در شش ماهه نخست امسال یک هزار و 700 نفر از خدمات مشاوره نیروی انتظامی در استان بهره‌ مند شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، طلعت محدث، ظهر سه شنبه در کارگروه بانوان و خانواده استان با اشاره به حضور زنان در عرصه‌های مختلفی اجتماعی و فرهنگی اظهار داشت: حضور زنان در سازمان پلیس یکی از ضرورت‌های جامعه امروز در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی محسوب می‌شود.

وی با بیان اهمیت تشکیل پلیس زن، افزود: برخورد با مجرمان زن، حمایت قانونی از زنان آسیب دیده، بهره‌مندی از درایت زنان در کشف و مقابله با جرم، وجود جمعیت 50 درصدی زنان، حفظ موازین شرعی و فراهم شدن ارتباط راحت‌تر بانوان با پلیس از جمله ضرورت‌های تشکیل پلیس زن است.

 رئیس اداره مشاوره معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: نیروی انتظامی بر مبنای اصل پیشگیری بهتر از درمان مرکز مشاوره و مددکاری را در دسور کار خود قرار داده است.

محدث با بیان اینکه 70 درصد مشاوره‌ها به سازش و صلح ختم می ‌شود،اذعان داشت: در شش ماهه نخست سال جاری 1700 نفر از خدمات مشاوره نیروی انتظامی بهره‌مند شده‌اند.

وی ادامه داد: مراکز مشاوره ناجا به مراجعین در زمینه خانوادگی، روان شناختی و روان سنجی مشاوره رایگان ارائه می ‌کند.

رئیس اداره مشاوره معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی در خصوص اهداف دفتر امور بانوان ناجا بیان داشت: تعامل و همکاری با سازمانها در جهت بررسی و پیشگیری از آسیب‌های ویژه زنان، ارتقاء سطح باور وفرهنگ‌ها نسبت به جایگاه زنان در تولید وحفظ امنیت اخلاقی و اجتماعی در ناجا و ارتقاء سطح سلامت و آرامش در خانواده ناجا به منظور پایداری نهاد خانواده است.

محدث به برنامه‌ های مختلف اجرا شده ویژه بانوان اشاره کرد و تقدیر از کارکنان زن نمونه، برگزاری مسابقات عفاف و حجاب، حمایت از فرزندان بانوان، تهیه و اجرای طرح های پژوهشی در حوزه زنان،برگزاری جشنواره ورزشی و برگزاری کارگاه آموزشی مهارت زندگی را از جمله این برنامه‌ ها برشمرد.