رای ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) در مورد ملی‌پوش المپیکی دوومیدانی که به دلیل مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش دوپینگش دو سال از تمام فعالیت‌ها محروم شد، به خاطر انجام نشدن اعتراض از طرف وی، قطعی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رحیمیان که در جریان رقابت‌های جهانی (مردادماه - روسیه) نتیجه آزمایش دوپینگش از سوی فدراسیون جهانی مثبت اعلام شد، تا یکشنبه گذشته فرصت داشت تا نسبت به رای نادو ایران مبنی محرومیت دو ساله از حضور در تمام میادین اعتراض کند اما فرصت در نظر گرفته شده برای اعتراض رحیمیان در حالی به پایان رسید که وی نسبت به انجام اعتراض و درخواست تجدید نظر هیچگونه اقدامی انجام نداد.  

بر این اساس طبق اعلام نادو، محرومیت دو ساله این دوومیدانی کار که که رکورد دار ماده پیاده روی ایران و در المپیک هم حضور داشت، قطعی است.

لطفعلی پورکاظمی، دبیر کل نادو در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام این خبر اظهارداشت: از آنجا که رحیمیان هیچگونه اعتراضی نسبت به محرومیتش خود نکرده است، رای صادره قابلیت اجرایی دارد بنابراین این حکم را برای آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) و فدراسیون بین‌المللی دوومیدانی ارسال خواهیم کرد تا این دو نهاد هم در جریان کار قرار بگیرند.

وی تاکید کرد که مدت زمان محرومیت ابراهیم رحیمیان از زمان نمونه‌گیری انجام شده یعنی مردادماه گذشته اعمال خواهد شد.

دبیر کل نادو با بیان اینکه آزمایش دوپینگ این ورزشکار به دلیل استفاده از ماده "اریترو پوئینتین" مثبت اعلام شد در مورد این ماده توضیح داد و اظهارداشت: اریترو پوئیتین به صورت طبیعی از کلیه ترشح شده و وارد مغز استخوان می‌شود. کارآیی آن، این است که میزان غلظت خون و هموگلوبین را در سطح متعادل با بدن نگه می‌دارد.

پورکاظمی تصریح کرد: زمانیکه هموگلوبین زیاد باشد، انتقال اکسیژن و کارآیی ورزشکار در ریه و عضلات را بالاتر می‌برد و اینگونه عضله از انرژی بیشتری بهره خواهد برد. در واقع مصرف اریترو پوئیتین، اکسیژن  عضله را بیشتر کرده و در نتیجه باعث افزایش شدت انقباض و انبساط عضله‌ها می‌شود و اینگونه کمک می‌کند تا ورزشکار خیلی بهتر فعالیت ورزشی خود را انجام دهد.