آخرین تمرین تیم فوتبال زیر 17 سال (نوجوانان) ایران پیش از رویارویی با آرژانتین از ساعت 17:30 دقیقه به وقت محلی (17 به وقت تهران) در حالی برگزار شد که ناصر شفق در کنار زمین حضور یافت و مهدی مهدوی‌کیا نیز با بازیکنان تمرین کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به امارات، آخرین تمرین تیم فوتبال زیر 17 سال (نوجوانان) ایران از ساعت 17 به وقت محلی در زمین اصلی ورزشگاه راشد برگزار شد که ناصر شفق سرپرست کمیته جوانان، هوشنگ مقدس، محمدرضا ملامحمد مسئول فرهنگی فدراسیون در کنار زمین حضور داشتند.

در ابتدای این تمرین بازیکنان تیم ایران که لباس‌های یکدست طوسی برتن داشتند زیر نظر مهدوی‌کیا بدن‌های خود را گرم کردند که در هنگام گرم کردن بازیکنان، دروازه‌بان‌ها به صورت اختصاصی زیر نظر مهدی حیدری تمرینات خاصی را انجام دادند.

همچنین در زمان برگزاری این تمرینات، مشوقان همراه تیم نوجوانان تمام اعضای کادر فنی و بازیکنان را به اسم تشویق کردند تا بازیکنان با روحیه بهتری این تمرین را انجام دادند که تشویق‌های آنها حساسیت‌هایی را به همراه داشت. یکی از پلیس‌های حاضر در محل برگزاری تمرین از مترجمان خواست تا نوشته‌های روی پیراهن آنها را ترجمه کنند. او فکر می‌کرد روی پیراهن‎ها نوشته "خلیج فارس" نوشته شده اما وقتی متوجه شد جمله "چو ایران نباشد تن من مباد" روی پیراهن‌ها درج شده، به سمت دیگری رفت.

در هنگام برگزاری تمرین تیم ایران اذان مغرب هم از مسجد کنار ورزشگاه پخش می‌شد ضمن اینکه کامل بودن هلال ماه ذیحجه نیز که در گوشه استادیوم کاملا دیده می‌شد زیبایی خاصی را به محل این تمرین بخشیده بود.

پس از گذشت 30 دقیقه از تمرین مسئولان فیفا تمام خبرنگاران و عوامل خبری حاضر در محل تمرین از جمله خبرنگاران ایرانی را از محل تمرین بیرون کردند. این درحالی بود که کارگران همچنان مشغول آماده‌سازی سکوهای ورزشگاه بودند. ورزشگاه راشد متعلق به باشگاه الاهلی امارات است، به همین دلیل صندلی‌های آن به رنگ قرمز و سفید تزئین شده است. همچنین در دور ورزشگاه پرچم‌های جام جهانی نصب شده است.

در جریان برگزاری این تمرین افسران فیفا و دو سرباز در محل برگزاری تمرین حضور داشتند تا امنیت را در زمان برگزاری این تمرین برقرار کنند.

برگزاری تمرینات تاکتیکی در نیمی از زمین که مهدی مهدوی‌کیا با پوشیدن کاور سفید در آن حضور داشت، بخش عمده تمرین امروز تیم نوجوانان تشکیل می‌داد. همچنین روی اسکوربرد ورزشگاه هم جمله به جام جهانی نوجوانان خوش آمده‌اید، درج شده است.

در زمان برگزاری تمرین تیم ایران، در زمین شماره 2 ورزشگاه راشد بازیکنان تیم اتریش هم در حال برگزاری تمرین خود بودند. اتریش سومین حریف ایران در مرحله گروهی مسابقات جام جهانی نوجوانان است.