کرمان - خبرگزاری مهر: مس کرمان این روزها در حال پیمودن مسیر سقوط آزاد به سمت لیگ دسته اول است وضعیت مس آنقدر اسفناک است که به ضعیف ترین تیمهای لیگ برتر نیز در بازیهای خانگی می بازد و در این میان تنها سکوت و بی تفاوتی است که مسئولان ورزشی استان و مدیران این باشگاه را در برگرفته و سناریوی عجیب باختهای مس ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مس کرمان این روزها خوب می بازد و دست رد به سینه هیچ یک از تیمهای لیگ برتری نیز نمی زند شکست مس کرمان مقابل فجر سپاسی که ساعاتی قبل رقم خورد آخرین سناریو دردناکی بود که فوتبال دوستان کرمانی در ورزشگاه شهید باهنر کرمان دیدند.

مس کرمانی که روزگاری شگفتی ساز لیگ برتر بود اکنون مایه تاسف فوتبال استان کرمان شده است این تیم با گذشت هفته ها از لیگ برتر همچنان بدون پیروزی در قعر جدول لیگ برتر فوتبال کشور قرار گرفته است.

حاشیه سازی فجر در کرمان نتیجه داد

مس کرمان در حالی امروز سه امتیاز را از دست داد که هدایت تیم فجر سپاسی را محمد یاوری مربی قبلی مس کرمان در فصل جاری بر عده داشت.

پیش از یاوری هم تقوی سرمربی مس کرمان بود و این تیم حتی یک مدیرعامل را نیز در فصل جاری تغییر داده است در کمال تاسف بر اثر استرسهای بالای تیم مس مهدی محمدی نیز دچار مرگ مغزی شد و جان باخت.

با این وجود بازیکنان مس کرمان همچنان می بازند و گویی به از دست دادن امتیازها عادت کرده اند.

مسئولان مس خواستار دوری این باشگاه از حواشی و همدلی شده بودند که در واقع در هفته های اخیر حواشی از مس کرمان رفت اما گویی بی تفاوتی به شدت بر روی مس کرمان سایه افکنده است و این بی تفاوتی مسئولان وزرش استان تا مدیران اجرایی استان و حتی مدیران و بازیکنان مس و تماشاگران را در برگفته است و مس همچنان می بازد.

با ادامه این روند مس کرمان مشکلات جدی را برای فوتبال کرمان به وجود آورده است.

یاوری جنگ روانی راه انداخت/ مدیرعامل مس: یاوری به دنبال توجیه رفتارش است

اما نکته جالب توجه این بود که یاوری در بازی امروز مس با فجر سپاسی از قبل از این دیدار جنگ روانی به راه انداخت.

مربی ای که هیچ گاه در کرمان محبوب نبود

حقیقت این است که یاوری هیچ گاه نتوانسته است در بین کرمانیان محبوب باشد و هر بار با صحبتهای مملو از حاشیه دل فوتبال دوستان کرمان را رنجانده است.

یاوری قبل از بازی عنوان کرد که مدیرعامل مس کرمان به در امور فنی دخالت می کرده است و همین مسئله موجب بروز حاشیه در نشریات کرمان قبل از بازی شد و در حقیقت مصاحبه قبل از بازی یاوری این تیم را یک بر صفر مقابل مس جلو انداخت.

هر چند ایرانمنش در مصاحبه ای این صحبتهای یاوری را توجهی برای استعفایش در مس و حضورش در فجر دانست تا یاوری بتواند از زیر بار فشار تماشاگران تیم خود را خارج کند اما درنهایت فجر برنده بازی شد و مس نشان داد به هیچ تیمی نه نمی گوید.

متاسفانه مس کرمان در اوج بی تفاوتی بازیکنان و مربیانش سهمیه لیگ برتر را به باد می دهد و کسی نیست این اوضاع را مدیریت کند.

به نظر می رسد تعصب و غیرت نسبت به نام مس این روزها به حداقل خود رسیده است و نه بازیکنان اراده ای برای برد دارند نه مسئولان کنار مس کرمان ایستاده اند و نه هواداران فوتبال در کرمان سعی می کنند با حضورشان یار دوازدهم مس باشند.
 
هنوز فوتبال بازی نمی کنیم/ مس نیمه دوم تیم دیگری شده بود

سرمربی فجر سپاسی در پایان بازی با مس اظهار داشت: بازی حساسی بود، قبل از بازی به بازیکنانم گفت بودم که تیم مس احساسی بازی خواهد کرد و همین موضوع باعث پایین آمدن کیفیت بازی تیم مس در نیمه اول بود و ما از این فرصت استفاده کردیم و دو گل به ثمر رساندیم.

وی ادامه داد: در نیمه دوم با توجه به مصدومیت بازیکنان عقب نشینی کردیم و مس در نیمه دوم فوق العاده بازی کرد و تیم دیگری شده بود و اگر بازی مساوی می شد نتیجه عادلانه ایی بود.

یاوری درباره تیم فجر و ادامه فصل هم افزود: هنوز خیلی باید کار کنیم و الان فوتبال بازی نمی کنیم بیشتر دوندگی داریم و روز به روز بهتر می شویم.

نمی دانم مشکل عدم گلزنی را چگونه حل کنم/ در عین شایستگی باختیم

پرویز مظلومی سرمربی تیم مس کرمان نیز بعد از بازی با فجر اذعان داشت: چند روزی که از مسابقات دور بودیم باعث شد نیمه اول خوب کار نکنیم و اصلا از بازی بازیکنانم راضی نبودم ولی نیمه دوم کاملا بازی را در اختیار گرفتیم اما عدم گلزنی مشکلی بود که تیم هنوز نتوانسته حل کند.

وی ادامه داد: در نیمه دوم یک توپ هم روی دروازه ما نیامد و کاملا هجومی بودیم ولی نتوانستیم ضربات آخر را بزنیم.

مظلومی گفت: در تمرینات خوب کار می کنیم اما ضربات آخر روی خلاقیت و توانایی فردی بازیکنان است که بازیکنان ما استرس و فشار روحی روانی بالایی دارند که نمی توانند موقعیت ها را تبدیل به گل کنند.

سرمربی مس کرمان اظهار داشت: تیم نیاز به تقویت دارد و باید تا نیم فصل صبر کنیم و باشگاه بازیکنان مورد نیاز را جذب کند.

باختهای مس عجیب است

از زمانی که کرمان دو تیم در لیگ برتر معرفی کرد به نظر می رسد برخی اراده ها نیز به این سمت پیش رفت که روند پیشرفت فوتبال در کرمان متوقف شد.

بلافاصله برخی مسئولان فوتبال در مقابل حضور مس سرچشمه در لیگ برتر موضع گرفتند و به گونه ای با این تیم برخورد شد که مس سرچشمه از همان هفته های ابتدایی خود را بازنده و کاندیدای اصلی برای سقوط به لیگ دسته اول دانست و امسال نیز بحث فروش امتیاز مس سرچشمه به تیمهای متمول دیگر استانها طرح شد و اینگونه فوتبال سرچشمه تمام شد.

امسال نیز نوبت به مس کرمان رسیده است که با ضربات سهمگینی که در فصل نقل و انتقالات دریافت کرد عملا به سمت سقوط از لیگ برتر پیش برود و این سناریو به خوبی درحال ادامه یافتن است.

باید دید در صورت سقوط مس کرمان از لیگ برتر شرکت مس ایران می خواهد از چه تیمی در چه استانی حمایت کند.