قم - خبرگزاری مهر: مديركل امور قرآن و حديث جامعه المصطفی(ص) العالميه از آغاز به کار نوزدهمين المپياد بين‌ المللی قرآن و حديث با موضوع قرآن و سبك زندگی در روز 29 آبانماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین اسدی با اشاره به اینکه ثبت نام این مسابقات آغاز شده است اضافه کرد: ثبت نام این مسابقات از ابتدای دهه ولایت و همزمان با روز عید سعید قربان آغاز شده و علاقمندان می توانند از طريق پايگاه اينترنتی http://quran.miu.ac.ir  ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه ثبت نام تا 10 آبان‌ ماه ادامه دارد به اهداف آن اشاره کرد و افزود: توسعه و تعميق فضای قرآنی و انس با آن در ميان دانش‌پژوهان، توجه به گسترش نهضت آشنايی با فرهنگ ثقلين و كنار هم قرار دادن قرآن و عترت در سطح بين‌الملل، سنجش و بازخوردگيری از فعاليت‌های قرآنی جامعةالمصطفی(ص) از جمله اهداف برگزاری این المپیاد قرآنی و حدیثی است.

موضوع المپیاد

اسدی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترویج سبک زندگی اسلامی تصریح کرد: موضوع اين المپياد "قرآن و سبك زندگی" انتخاب شده تا با توجه به وجود تهديدهای فرهنگی و اعتقادی دشمنان اسلام گامی در راستای تحقق مطالبات رهبری برداشته باشیم.

رئيس ستاد برگزاری المپياد بين‌المللی قرآن و حديث جامعةالمصطفی(ص) اضافه کرد: اين دوره از المپياد همانند دوره‌های پيشين در داخل و خارج از كشور و در دو بخش خواهران و برادران برگزار خواهد شد.

اسدی ادامه داد: در اين مسابقات صرفا طلاب مراكز، دانشجويان دانشگاه مجازی و اعضای مؤسسات قرآنی تحت پوشش جامعةالمصطفی(ص) در كشورهای محتلف شركت خواهند داشت.

وی با اشاره به رشته‌های این المپیاد اظهار داشت: رشته‌های نوزدهمين المپياد در سه بخش مهارتی(شفاهی)، معارفی(كتبی) و پژوهشی(آثار) و برای چهار مقطع كاردانی، كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكتری انتخاب شده است.

زمان افتتاحیه

مدیرکل قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی(ص) با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه این المپیاد در روز 29 آبان گفت: آئين افتتاحيه اين المپياد در تاريخ چهارشنبه، 29 آبان‌ماه در مركز آموزش زبان و معارف اسلامی(المهدی) قم و آزمون‌های معارفی(كتبی) و مرحله مقدماتی آزمون‌های مهارتی(شفاهی) نيز در آبان‌ماه و آذرماه برگزار می‌شود.

اسدی ادامه داد:‌ مرحله نهايی آزمون‌های شفاهی با حضور نفرات راه يافته به اين مرحله و همچنين آئين اختتاميه در نيمه بهمن‌ماه همزمان با ايام الله دهه فجر در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.