بجنورد - خبرگزاري مهر: رئيس پليس راه خراسان شمالي گفت: در طول هفته گذشته در سوانح رانندگي برون شهري اين استان 58 نفر كشته و مجروح شدند.

سرهنگ غلامحسين علي حسين زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اين كه هفته گذشته در محورهاي برون شهري خراسان شمالي در مجموع 34 فقره تصادف روي داد، اظهار داشت: از اين تعداد دو فقره تصادف منجر به مرگ بود كه بر اثر آنها سه نفر جان خود را از دست دادند.

به گفته وي همچنين در مدت مذكور 32 فقره تصادف جرحي در جاده هاي برون شهري اين استان به وقوع پيوست كه در جريان اين تصادفات 55 نفر مجروح و به بيمارستان و مراكز درماني منتقل شدند.

سرهنگ علي حسين زاده علت غالب تصادف هاي مذكور را عدم توجه به جلو، عدم رعايت حق تقدم و تخطي از سرعت مطمئن برشمرد و افزود: بيشترين ميزان اين تصادفات در محور بجنورد- جنگل گلستان روي داده است.

وي اضافه كرد: با توجه به دو طرفه بودن محورهاي بجنورد - جنگل گلستان و نيز بجنورد- اسفراين از رانندگان تقاضا مي شود در اين محورها هيچ گاه از سرعت مطمئن تخطي نكرده و با هوشياري كامل رانندگي كنند.

به گفته سرهنگ علي حسين زاده با توجه به مسافت زياد برخي از استان ها و يا شهرستان ها با مقصد مورد نظر، افراد از رانندگي طولاني مدت اجتناب كرده و در حالت خستگي و خواب آلودگي اقدام به تردد در جاده ها نكنند.

وي در ادامه يادآور شد كه در شش ماه نخست سال جاري در مجموع هزار و 25 فقره تصادف در محورهای برون شهری خراسان شمالی روی داد و در این تصادفات نيز متاسفانه 136 نفر از هم وطنان جان خود را از دست دادند.

رئيس پليس راه خراسان شمالي عنوان كرد: در مدت مذكور شمار فوتی های سوانح رانندگی در محورهای برون شهری استان به نسبت مدت مشابه سال گذشته 30 درصد کاهش داشته اما تعداد کلی تصادفات سه درصد افزايش داشت.