تنکابن - خبرگزاری مهر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنکابن گفت: همایش سراسری سلمان هراتی با رویکردی جدید و در سطح بین المللی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی بعد از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این همایش با دعوت از 80 شاعر صاحب اثر کشور و چند شاعر برتر از کشورهای همسایه که آثار سلمان در آن کشور به چاپ رسیده است، جلوه ای دیر خواهد یافت.
 
وی اظهار داشت: در این همایش جایزه ادبی ویژه شعر کودک و نوجوان با نام جایزه ادبی سلمان هراتی به برگزیدگان شعر کودک اهداء می شود.
 
وی عنوان کرد: دکتر ربیع فلاح استاندار مازندران به عنوان دبیر همایش و مدیرکل کانون پرورش فکری استان از مهمانان ویزه این مراسم خواهند بود.
 
رضایی یادآورشد: امسال برنامه ها در دو بخش شهرستانیف کشوری برگزار خواهد شد که در بخش شهرستانی سعی کردیم با همکاری دستگاههای اجرایی شهرستان برنامه های متنوعی را برگزار کنیم.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنکابن افزود: برگزاری مراسم شعر خوانی، تجلیل از شعرای برتر شهرستان از جمله بخش های این مراسم است.
 
وی یادآورشد: برگزاری نمایشگاه کتاب اثر نویسندگان و شعرای تنکابنی، پخش کلیپ ویدئویی در خصوص سلمان هراتی، سخترانی استاندار مازندران و اهدای جایزه بین المللی ادبی با نام جایزه ادبی سلمان هراتی به چهار نفر از برگزیدگان شعر کودک از دیگر بخش های همایش بزرگداشت سلمان هراتی است.
 
همایش بزرگداشت سلمان هرانی 9 آبانماه در تنکابن برگزار می شود، این شاعر 9 آبانماه 1365 هنگام عزیمت به روستای واجارگاه براثر سانجه دلخراش رانندگی به دیار باقی شتافت.