کتاب «ذن در هنر نویسندگی» نوشته ری بردبری با ترجمه پرویز دوایی توسط موسسه انتشاراتی جهان کتاب به چاپ سوم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، ری بردبری متولد سال 1920 و درگذشته در سال 2012 است. این نویسنده مدعی بود 80 سال از عمر خود را به نویسندگی پرداخته است و 9 رمان، 16 مجموعه‌داستان، تعداد زیادی فیلمنامه و نمایشنامه، و چندین کتاب قصه برای کودکان حاصل این مدت فعالیت او در این عرصه بود.

در ایران این نویسنده را بیشتر با کتاب «451 درجه فارنهایت» می‌شناسند. «بزرگمرد ادبیات فانتزی» و «یکی از نوابغ زنده ادبیات امروز آمریکا» القابی هستند که بردبری را به آن‌ها می‌شناسند. او در کتاب «ذن در هنر نویسندگی»‌ بیشتر به حدیث نفس و روایت اتفاقاتی در طول مسیر نویسنده شدنش، پرداخته است. بردبری در این کتابش می‌گوید: «هر آن‌چه که در سراسر عمرم از وجود من ناشی شده حاصل آن چیزی است که در دوازده ـ سیزده‌ سالگی بودم ...»

چاپ‌های اول و دوم این کتاب در سال 90 منتشر و راهی بازار نشر شدند. بعد از انتشار اولین چاپ این کتاب با شمارگان هزار نسخه، به فاصله یک ماه چاپ دوم آن با هزار و 500 نسخه راهی بازار نشر شد. این کتاب در طول سال 91 در بازار موجود نبود و حالا ناشر آن تصمیم بر تجدید چاپ آن گرفت که با اعمال ویرایش و تصحیح برخی از اشتباهات، چاپ سوم آن به تازگی توسط ناشر راهی بازار نشر شده است.