خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: مدیر حوزه فنی تیم های ملی کشتی در حالی از سوی وزارت ورزش به عنوان سرپرست فدراسیون منصوب شد که این حکم وظیفه او را نسبت به گذشته سنگین تر کرده و همه منتظرند تا سرپرست جوان بتواند از پس کوه مشکلات این فدراسیون بربیاید. مشکلاتی که عمده آن مربوط به مسائل مالی می شود و البته برطرف کردنش کاری سخت و دشوار است.

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون کشتی برای سومین بار متوالی در سه سال اخیر، دوباره صاحب سرپرستی جدید شد تا گوش شکسته های ایران همچنان در انتظار برگزاری مجمع و معرفی رئیس جدید بمانند.

روزهای اخیر در حالی برای مدال آورترین رشته ورزشی ایران سپری شد که اهالی کشتی چندین اتفاق و تصمیم بزرگ را شاهد بودند. لغو برگزاری مجمع عمومی، موافقت وزارت ورزش با استعفای حجت اله خطیب و همچنین انتصاب رسول خادم به عنوان سرپرست جدید فدراسیون از آن دست اتفاقاتی بود که شاید کمتر کسی فکر وقوع آنها را می کرد. تصمیماتی که البته یکی پس از دیگری و با سرعتی چشمگیر اتخاذ شد و صد البته به جز خبر لغو مجمع، جامعه کشتی را با شوکی مثبت روبرو کرد.

به هر حال تغییرات اخیر وزارت ورزش در عرصه کشتی بیش از هر چیز بر بار مسئولیت رسول خادم افزوده و تصمیم گیران همچنان امیدوارند این مرد عنوان دار و باتجربه بتواند در عرصه مدیریت فدراسیون کشتی نیز سربلند ظاهر شود. هر چند رسول خادم نیز باید با درس گرفتن از اشتباهات سرپرست قبلی و همچنین اتکا بر همان برنامه نظام مند خود در عرصه تیم های ملی، ثابت کند سرپرستی کارآمد برای فدراسیونی بحران زده و پر حاشیه است و می تواند ویرانه کنونی را تا حدی احیا کند.

واضح است بخش اعظمی از مشکلات و معضلات کشتی ایران به بحث مالی و بدهی های فدراسیون مربوط می شود که این مساله می تواند نیرو و پتانسیل زیادی از متولیان آتی فدراسیون کشتی بگیرد. مطمئنا رسول نیز با چشمانی باز به جنگ بزرگترین معضل فدراسیون خواهد رفت تا شاید جبران مافات کرده و کاستی های دو سال اخیر را جبران کند. ضمن اینکه از گوشه و کنار هم خبر می رسد سرپرست مورد وثوق وزارت ورزش تا حد زیادی با حمایت‌های متولیان ورزش ایران همراه خواهد شد تا شاید بتواند این بار کج را به منزل برساند.

آنچه مسلم است انتصاب رسول خادم به عنوان سرپرست فدراسیون کشتی آخرین مرحله از تغییر و تحولات این عرصه نخواهد بود و پیش بینی می شود رسول طی روزهای آتی دست به عزل و نصب های منطقی و مختلفی بزند تا شاید مسیر اجرای برنامه های کشتی هموارتر از قبل شود. اقداماتی که خطیب خواسته یا ناخواسته در انجام آن ناکام و غافل ماند و حتی در برخی حوزه های فنی و اداری از افرادی استفاده کرد که به هیچوجه صلاحیت و توانمندی لازم را نداشتند.

فعلا موج مثبتی در بین اهالی کشتی ایجاد شده و کمی از حجم انتقادات و نارضایتی گوش شکسته ها مبنی بر لغو مجمع عمومی، با انتصاب رسول خادم فروکش کرده، اما مهمتر آنکه رسول نیز باید طی مدت حضورش به عنوان سکان دار کشتی ایران از هیچ تلاشی فروگذار نکند و برنامه های مدون فنی و مدیریتی فدراسیون را به بهترین شکل ممکن اجرا کند.

البته باید به این نکته هم اشاره کرد که حالا خادم برای اداره کشتی توانی مضاعف می خواهد. او تا به حال به عنوان مدیر فنی تیم های ملی فعالیت می کرد و از این پس باید به عنوان مدیر همه تیم ها و خصوصا فدراسیون فعالیت کند. اتفاقی که کار را برای وی سخت و دشوار خواهد کرد.