تبریز – خبرگزاری مهر: کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در اقدامی عجولانه و بحث بر انگیز در شرایطی از تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز یک امتیاز کسر کرد که مسببان حواشی دیدار این تیم با فولاد با جریمه آنچنانی مواجه نشده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال حواشی و اتفاقات رخ داده در دیدار جمعه گذشته تیم های تراکتورسازی و فولاد در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز، کمیته انضباطی تیم میزبان را به دلیل توهین تماشاگرانش به داور مسابقه به کسر امتیاز و جریمه نقدی محکوم کرد.

در این خصوص اسماعيل حسن‌زاده رئيس کميته انضباطي اعلام کرده که به دلیل فحاشي و به کار بردن الفاظ رکيک توسط تماشاگران تيم تراکتورسازی نسبت به داور مسابقه، از اين تيم يک امتياز کسر شد. بر این اساس تیم تراکتورسازی همچنین به پرداخت 50 ميليون ريال جريمه نقدي محکوم شد.

این در حالیست که لوسيانو پريرا مهاجم تيم فولاد خوزستان که عامل اصلی تحریک هواداران تیم تراکتورسازی بود، تنها يک جلسه از همراهي تيم خود محروم و به پرداخت 20 ميليون ريال جريمه نقدي محکوم شده است.  همچنین مجيد جلالي سرمربي تيم تراکتورسازی نيز به دليل مصاحبه بعد از بازی که از سوی کمیته انضباطی "تحریک کننده" تلقی شده است، از سوي این کميته تذکر گرفته است.

این در شرایطی است که تورج حق وردی داور وسط این بازی که در دقیقه 36 یک پنالتی اشتباه به سود تیم فولاد اعلام کرد و یک گل به تیم اهوازی هدیه داد، متوجه هیچ تنبیه و جریمه ای نشده است. حق وردی که در دیدار با فولاد حق تیم تراکتورسازی را ادا نکرد، به اعتقاد بسیاری از کارشناسان در صحنه اعلام خطای پنالتی دچار اشتباه شد و حرکت فریبنده بازیکن تیم فولاد را خطا از سوی مدافع تراکتورسازی اعلام کرد.

 

 

بی گمان تصمیم و رای کمیته انضباطی در خصوص اتفاقات دیدار تراکتورسازی تبریز و فولاد خوزستان جای بسی تامل و بحث دارد و در یک کلام می توان گفت که این آرا کاملا عجولانه و بدون بررسی کامل و دقیق صورت گرفته و هدیه ای است که به تیم های رقیب تراکتورسازی اهدا شده است.

باید منتظر ماند و دید که باشگاه تراکتورسازی نسبت به این رای کمیته انضباطی چه واکنشی نشان خواهد داد و آیا مسئولان این باشگاه می توانند از حقوق تیم فوتبال و صد البته هواداران خود دفاع کنند یا خیر.

 

در دیدار تیم های تراکتورسازی و فولاد لوسيانو پريرا مهاجم تيم میهمان پس از گلی که از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند، توپ را زیر پیراهن خود قرار داد و پس از خوشحالی تحریک آمیز، توپ را از زیر پیراهن خود درآورده و به سمت تماشاگران شوت کرد که این کار غیر ورزشی و غیر اخلاقی بازیکن برزیلی فولاد موجبات ناراحتی هواداران تراکتورسازی را فراهم کرد و باعث شد تا سکونشینان با سر دادن شعارهایی نسبت به این اقدام زشت اعتراض کنند.