کشته شدن دو پاکستانی در جریان تبادل آتش میان نیروهای هندی و پاکستانی در ایالت پنجاب، کشته و زخمی شدن 26 نفر در پاکستان و دیدار وزیر خارجه آمریکا با نواز شریف از جمله خبرهای مربوط به پاکستان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات پاکستانی گزارش دادند که در جریان تبادل آتش میان نیروهای هندی و پاکستانی در منطقه سیالکوت در ایالت پنجاب همجوار با ایالت جامو و کشمیر هند، دست کم دو تبعه پاکستانی کشته و پنج فرد دیگر زخمی شدند.

مقامات هندی امروز دوشنبه اعلام کردند که نیروهای مرزی هند و پاکستان 25 نقطه را در مرز مشترک در منطقه کشمیر هدف قرار داده و به تبادل آتش با یکدیگر پرداختند.

شبکه تلویزیونی جئو گزارش داد که بر اثر انفجار یک بمب در یک قطار در ایالت بلوچستان در جنوب غرب پاکستان دست کم پنج نفر کشته و 16 فرددیگر زخمی شدند.

این انفجار ساعت 9:30 صبح امروز دوشنبه به وقت محلی پاکستان روی داد و پس از این رویداد پلیس و نیروهای امداد برای نجات قربانیان در محل حادثه حاضر شده و مجروحان را به بیمارستان منتقل کردند.

بر این اساس این قطار از راولپندی به سمت کویته در حرکت بود که دچار حادثه شد و حرکت قطارهای دیگر را دچار اختلال کرد. همچنین بر اثر این انفجار چهار واگن منهدم شدند.

تحقیقات درباره انفجار در منطقه دیر مراد جمالی از توابع ایالت بلوچستان آغاز شده و هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

خبر دیگر اینکه جان کری وزیر خارجه آمریکا در دیدار با نواز شریف نخست وزیر پاکستان با اشاره به اهمیت نقش اسلام آباد در ثبات منطقه و لزوم گسترش روابط آمریکا و پاکستان تاکید کرد که رایزنی های بسیاری را برای برقراری رابطه با پاکستان داشتیم.