همدان - خبرگزاري مهر: فرماندار شهرستان همدان گفت: انتظار ما بر این است که یک تیم بازبینی اجرای نمایش ها را قبل از به روی صحنه رفتن، رصد کند.

حسن قهرماني مطلق در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به میزبانی همدان و موفقیت این استان در عرصه برگزاری و استقبال خوب مردم در این زمینه، این جشنواره فرصتی است مغتنم برای همدان در راستای تحقق این اتفاق بزرگ فرهنگی، که از این منظر اهمیت بی بدیلی دارد.

یک تیم بازبینی اجرای نمایش ها را قبل از به روی صحنه رفتن، رصد کنند

فرماندار  شهرستان همدان با بیان اینکه در راستای برگزاری این جشنواره برنامه ریزی های منسجمی انجام شده گفت: بحث مطرح در همدان این است که سالن های نمایشی ما بیشتر سالن های اجرای فیلم هستند تا تئاتر که این مورد از جمله گلایه هایی است که گاهی از سوی برخی گروه های نمایشی مطرح می شود.

وی با بیان اینکه به نظر ما می بایست یک تیم بازبینی اجرای نمایش ها را قبل از به روی صحنه رفتن، رصد کنند، عنوان داشت: عملا من فکر نمی کنم این اتفاق افتاده باشد و به تبع از آن ممکن است در اجرای بعضی از نمایش ها اتفاقاتی بیفتد که خیلی خوشایند تماشاگرها نباشد و موجب اعتراضات شود.

قهرماني مطلق تاکید کرد: ضمن تقدیر از زحمات عوامل برگزاری جشنواره این پیشنهاد را مطرح می کنیم که حتما قبل از اجرای هر نماییش، تئاتر هدف یک بار بازبینی شود چون همدان شهری است با عنوان دارالمومنین و دارالمجاهدین که بر این مبنا مباحثی که طرح می شود و تئاترهایی که اجرایی می شود باید با وضعیت شهری نیز همخوانی داشته باشد.

انتظار داریم اجرای تئاترها فرصتی مغتنم برای آموزش آموزه های دینی باشد

فرماندار شهرستان همدان ابراز داشت: از گروه های تئاتر بومی همدان نیز انتظار داریم اجرای تئاترها را فرصتی مغتنم برای آموزش آموزه های دینی برای کودکان و نوجوانان بدانند که این مهم در جشنواره امسال چقدر محقق شده را باید بررسی کرد.

وی ادامه داد: اینکه مخاطب یکی دو ساعت از وقت خود را تنها صرف دیدن نمایشی کند که جنبه تفریح دارد و آموزه اصیلی بر آن بار نیست، درست نیست چون در واقع این موضوع جفا در حق کودکان و نوجوانان است.

فرماندار همدان به استقبال پرشور مردم همدان از سالن های اجرای نمایش اشاره و اضافه کرد: این استقبال باشکوه جای تقدیر دارد و نشان دهنده پتانسیل بالای اجرای نمایش و برگزاری چنین جشنواره هایی در همدان است.

 

 

برچسب‌ها